چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
پرسپولیس _ الدحیل

فرار به سوی پیروزی...

در هفته ششم و پایانی از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب پرسپولیس ایران در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر است.

پرسپولیسی ها که در گروه پنجم این رقابت ها به همراه تیم های النصر، الدحیل و استقلال تاجیکستان قرار دارند پس از صعود النصر عربستان به عنوان تیم نخست به دنبال برتری مقابل حریف قطری در حضور هواداران پرشمار خود هستند تا خیال خود را بابت رفتن به مرحله این مسابقات راحت کنند.

شاگردان یحیی گل محمدی که هم اینک ۸ امتیازی هستند در صورت پیروزی برابر الدحیل ۱۱ امتیازی خواهند شد و دیگر کاری به نتیجه دیدار پاختاکور والفیحاء نخواهند داشت و مستقیماً به مرحله دوم صعود خواهند کرد.

اما سرخپوشان در صورت تساوی در این دیدار ۹ امتیازی می‌شوند و در صورتی صعود می‌کنند که جدال پاختاکور و الفیحاء برنده نداشته باشد. البته پیروزی پاختاکور، می تواند حکم به صعود این تیم و حذف پرسپولیس را صادر کند.

اما اگر پرسپولیس در مصاف با الدحیل شکست بخورد، دیگر شانسی برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها نخواهد داشت چرا که سرخپوشان ۸ امتیازی باقی می‌مانند و در این صورت برنده دیدار پاختاکور و الفیحاء راهی دور بعدی می‌شود.

نکته مهم دیگر در خصوص تقابل پرسپولیس با الدحیل این است که سرخپوشان پایتخت در  سه رویارویی با این حریف قطری در ورزشگاه آزادی تهران صاحب ۲ برد و یک تساوی شده اند البته پرسپولیس تا قبل از دیدار امشب ۹ بار در طول تاریخ  به مصاف الدحیل رفته است که ۴ مرتبه این حریف را شکست داده و ۴ بار هم مغلوب حریف قطری خود شده است.

به هر ترتیب شاگردان یحیی گل محمدی که بازی رفت را هم با یک گل به سود خود پایان دادند در شرایطی میزبان الدحیل قطر هستند که این تیم متمول دیگر هرنان کرسپو را به عنوان سرمربی در اختیار ندارد و مسئولان الدحیل کریستوف گالتیه ۵۷ ساله را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرده‌اند مرد فرانسوی که تا همین چند ماه پیش سرمربی تیم پاری سن ژرمن بود.

به هر صورت پرسپولیسی‌ها فقط به برد و کسب سه امتیاز این دیدار می اندیشند و امیدوارم این نماینده کشورمان بتواند با حمایت هوادارانش در ورزشگاه آزادی با غلبه بر حریف قطری به مرحله دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

نویسنده: آتور چهاربخشی