چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
رویکرد جالب در والیبال بانوان

اینجا درب به روی یک پاشنه نمی چرخد!

درب والیبال بانوان همچنان روی یک پاشنه می چرخد اما تنها اتفاق مثبت این رشته گراییشی است که مربیان به سوی ملی پوشان سابق و تحصیلکردگان تربیت بدنی نشان داده اند.

درست برعکس تیم های باشگاهی مردان که رفیق بازی در آن مشهود است و آنالیزور ها و افرادی که به قول معروف پنج تا پنجه به توپ نردند مربی شده اند و ملی پوشان خانه نشین هستند.

در نگاهی گذرا روی نیمکت تیم سایپا، مهرسان، پیکان و... افرادی را به عنوان مربی مشاهده می کنیم که در زمین های ورزشی در سطح تیم ملی تلاش کرده اند یکی از این مربیان منصوره عباسی است که درسال های 86 تا 91 عضو تیم ملی بوده و اکنون با کارت مربیگری درجه دو بین المللی دستیار نیلوفر رشیدی در تیم مهرسان است.

وی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: خوشحال هستم که کنار یک مربی باسواد قرار دارم، خانم رشیدی کاپیتان تیمی بود که من در آن بازی می کردم ولی اکنون از تجربیات ایشان در امر کوچینگ و تمرین دهی استفاده می کنم، دنیای مربیگری و بازیگری با هم تفاوت دارد در عرصه مربیگری سوای راهنمایی های تاکتیکی و فنی کنترل هیجان بازیکنان و خود مربیان تفاوت آشکاری دارد.

عباسی که از مربیان آینده دار والیبال ما است درباره لیگ بانوان می گوید: چون بازیکنان بین تیم ها پخش شده اند تیمی به عنوان زنگ تفریح نداریم و همین به عنوان نکته مثبت مسابقات سراسری امسال تلقی می شود.

مربی جوانی که حرف برای گفتن دارد

الهام فلاح، پاسور سابق تیم ملی که از سال 89 تا سه سال پیش عضو تیم ملی بوده است دستیار نیلوفر حجتی در تیم سایپا است وی می گوید: هنوز درگیر افکار بازیگری هستم اگر مهره های کمر من آسیب نمی دید شاید الان کنار هم دوره های خود پاس می دادم و اصلا بعید نیست که فصل آینده به میدان بروم.

وی درباره سرمربی تیم سایپا نیز می گوید: خانم حجتی همیشه حرف هایی برای گفتن دارد، به آنالیز اعتقاد دارد و تجربیات ارزشمندی را کنار سرمربی سابق تیم ملی خانم شعبانیان به دست آورده است من از بابت که دستیار ایشان هستم بسیار رضایت دارد.

فلاح هم با اشاره به اینکه هدف تیم ساپیا قهرمانی در لیگ است اضافه می کند: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و همه تیم ها مدعی هستند.

گفت و گو: ج - دوستدار