چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

افرادی که فراتر از نام یک کشور می شوند!

ورزش ایران به شفافیت و قاطعیت تمام و کمال نیاز دارد و این زمانی میسر می شود که قوانین به درستی اجرا شود و ارتباطات لازم با مجامع بین المللی شکل بگیرد.

دیگر زمان اقدامات توام با رییش سفیدی به پایان رسیده است بدون برنامه ریزی و نگاه علمی و تعامل با مجامع جهانی نمی توان شاهد موفقیت را در آغوش گرفت، دعوت از حقدادی، رئیس کنونی فدراسیون ژیمناستیک و همچنین زهرا اینچه درگاهی، رئیس سابق این تشکیلات به مجمع عمومی کمیته ملی المپیک نشان می دهد که ما در ورزش کشور هنوز راه صحیح دیپلماسی را نیاموخته ایم و بین مقررات داخلی و آیین نامه های بین المللی سرگردان هستیم.

بسیاری بر این عقیده هستند که قوانین حاکم بر فدراسیون های جهانی حق را به خانم اینچه درگاهی می دهند و این مسئله درباره فدراسیون والیبال نیز به نوعی مسئله ساز شده است بنابراین نمی توان کج دار و مریز با قضایای مربوط به آبرو و اعتبار ورزش کشور برخورد کرد.

همه می دانند که مهمترین وظیفه در این زمینه بر دوش کمیته ملی المپیک است و چه بهتر که حاج محمود خسروی وفا گروه بین المللی خود را چنان قوی سازد که رایزنی های لازمه را برای حل مشکلات بین المللی انجام دهد.

پیشتر هم نوشته ایم اینکه برخی از افراد که برحسب اتفاق یا انتخاب اصلح بر صندلی ریاست فدراسیون ها می نشینند و از بودجه دولتی استفاده می کنند و بعد حاضر نیستند تن به قوانین داخلی بدهند یک بار برای همیشه باید حل شود.

فکر نمی کنیم که تصمیم گیران فدراسیون های بین المللی تاکنون به خود اجازه داده باشند در مسایل مربوط به فوتبال آلمان و انگلیس، بسکتبال آمریکا، بوکس کوبا و... دخالت بکنند این فقط در کشور ما است که عده ای خود را فراتر از نام و اعتبار ایران می دانند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی