پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

عربشاهی: چاقو دسته اش را برید

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس در دقایق ابتدایی فشار زیادی آورد و به گل هم رسید، اما هر چه از دقیقه ۱۰ گذشت دیگر چیزی از تیمی که شانس صعود دارد، ندیدیم.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: ضیا عربشاهی درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل و حذف از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس بازی را خیلی خوب شروع کرد و انگیزه بچه‌ها برای پیروز شدن بالا بود تا بتوانند با شکست الدحیل به مرحله حذفی لیگ‌ قهرمانان آسیا صعود کنند.

عربشاهی افزود: بر همین اساس در دقایق ابتدایی فشار آوردند و به گل هم رسیدند. اما بازی هر چه از دقیقه ۱۰ گذشت دیگر چیزی از تیمی که شانس صعود دارد، ندیدیم. مثل این بود که انگار پرسپولیس به تمام خواسته‌های خودش رسیده است. اما در آن طرف میدان، الدحیل در یک بازی تشریفاتی، باحوصله، تک ضرب، کار‌های ترکیبی و در ضد حملات عالی بود و بازی با‌برنامه‌های را مقابل پرسپولیس ارائه کردند.

وی در مورد اینکه برخی از بازیکنان پرسپولیس عملکرد خوبی نداشتند، اضافه کرد: از بین هافبک‌های دفاعی پرسپولیس یعنی مسعود ریگی و میلاد سرلک یک نفر باید جلوی مدافعان بازی می‌کرد تا آنجا را پوشش بدهد و توپ‌های سرگردان را جمع کند. گلی که دریافت کردند بازیکنان خط جلوی پرسپولیس جاماندند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: بیرانوند توپ را دفع کرد، اما مدافعان میانی در ریباند حضور نداشتند و حریف توپ را گرفت. کسی که پشت مهاجمان بازی می‌کند وظیفه دفاع داشت و باید توپ دوم را برمی‌گرداند.

پیشکسوت فوتبال درباره تعویض‌های پرسپولیس گفت: محمد عمری یک بازیکن تکنیکی، شوت‌زن و با اعتماد به نفس بالا به قلب دفاع حریف می‌زد و با آمدنش به بازی تحول تهاجمی ایجاد شد. چرا در یک بازی سنگین آسیایی که تیم ۲ بر یک عقب است بازیکن کم‌تجربه‌ای مثل محمدمهدی احمدی که در لیگ بازی نکرده، باید جای علی نعمتی به زمین بیاید؟

عربشاهی در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس در این بازی حقش باخت نبود، اما خودزنی کردند، ما خودمان سر خودمان را بریدیم. به جای اینکه یکی از هافبک‌های دفاعی‌مان بیرون برود، سعید صادقی که نسبت به بازی‌های قبلی عملکرد بهتری داشت، بیرون آمد و این تعویض خیلی بدی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای هواداری که در سرما و گرما برای حمایت از تیمش کلی سختی کشیده و به استادیوم آمده، دلم می‌سوزد. من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس از کسانی که این بازی را از خانه و استادیوم دیدند، عذرخواهی می‌کنم.