پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بنگلوور میزبان باشگاه های جهان

ترکیه و ژاپن در گام آغازین

مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان والیبال مردان FIVB 2023 از امروز در بنگالورو هند آغاز شد.

حضور تیم هایی از برزیل، ایتالیا، ژاپن، ترکیه و کشور میزبان هند، این مسابقات نوید یک رقابت فشرده پنج روزه را می دهد.

شش تیم شرکت کننده به دو گروه تقسیم شده اند. استادیوم سرپوشیده کورامانگالا در بنگلوور میزبان مسابقات افتتاحیه خواهد بود که هر گروه در روز اول یک بازی برگزار می کند.

هالک‌بانک اسپور کولوبو ترکیه و سانتوری سان بردز ژاپن در بازی افتتاحیه به مصاف هم می‌روند که اولین حضور هر دو تیم در این مسابقات است. انگاپت، نماینده هالک‌بانک اسپور بر قدرت حریفان مهر تایید می زند و برای غلبه بر چالش ها برای کسب دو پیروزی ابراز اطمینان می کند.

پس از آن، مدافعان احمدآباد هند اولین بازی خود را در مقابل ایتامبه میناس برزیل در Pool A انجام خواهند داد. این حضور برای تیم هندی که جایگاه خود را با پیروزی در لیگ برتر والیبال RuPay 2023 به دست آورد، تاریخی است. ایتامبه میناس، با بازگشت دوباره، قصد دارد رتبه چهارم خود را در سال گذشته بهبود بخشد.

در این مسابقات همچنین غول هایی مانند سادا کروزیرو وولی از برزیل، برنده چهار بار و سر سیکوما پروجیا از ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی حضور دارند. هر دو از روز پنجشنبه بازی های خود را آغاز خواهند کرد.

بازی گروه در بنگالورو تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و با حضور دو تیم برتر از هر گروه به دور حذفی منتهی می شود. مسابقات قهرمانی روز شنبه به نیمه نهایی صعود می کند و پس از آن روز یکشنبه مسابقات مدال برگزار می شود و یک هفته جذاب والیبال را تضمین می کند.

برگردان: هستی رفیعی