پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های برتر در یک نگاه

این تماشاگران و آن داوران...

هفته دهم لیگ برتر باشگاه های کشور با چهار مسابقه پنج گیمه نموداری از بیداری تیم هایی است که بد شروع کردند ولی به تدریج خود را باز می یابند.

بهترین نتیجه را از نگاه ما ایفاسرام اردکان به دست آورد که موفق شد تیم یک پله بالاتر از خود یعنی گیتی پسند را سه بر دو شکست دهد. تیم اردکان را علیرضا طلوع کیان و احمد لاهوتی هدایت می کنند و مربیگری گیتی پسند را سعید عقیلی و محمدحسین نجاتی برعهده دارند شاید بهتر آن باشد که بنویسیم این بازی بازنده نداشت.

در تیم ایفاسرام علی مباشری مقابل همشهری های خود عالی درخشید بازیکنی کامل و سرشار از تجربه در کنار علی حق پرست و سرعتی زن های مانند امین درغنه و امیر سرلک پیروز میدان شد.

نبرد پیکان و فولاد در سیرجان گره خورد هرچند سرمربی خودروسازان اشتباه داوران دوم را دلیل شکست خود می داند اما همین که توانست مقابل تیم صدرنشین فولاد ایرانیان پنچ ست ایستادگی کند تحسین برانگیز است. برای تیم میزبان باز هم سید موسوی و عارف مرادی تعیین کننده بودند و در تیم پیکان نیز علیرضا مصلح آبادی و علی شفیعی سهم زیادی داشته اند.

مس و چادرملو نیز پنج ست پایاپای بازی کردند که در نهایت چادرملو پیروز شد اما محمدکاظم مربی جوان مس اعتقاد دارد که داوران سر تیمش را بریدند!

در تیم چادرملو حمزه زرینی، ملی پوش سابق کولاک کرد و مسی ها نیز یک جوان به نام امیر خورشیدی را کنار عبدالحمیدی پرثمر داشتند.

ماراتن دیگر هفته در رامسر منجر به پیروزی سه بر دو هورسان در مصاف با نیان الکتریک شد، ناظر بازی اما سه بازیکن تیم مشهدی سرمربی دو تیم و سرپرست تیم هورسان را به کمیته انضباطی معرفی کرد. این دومین هفته ای است که در رامسر برخی از تماشاگران دردسر ساز می شوند.

وقتی در فلان شهر بعد از پایان بازی برخورد پرخاشگرانه بعضی از تماشاگران به مربی تیم میهمان منجر به محرومیت تیم میزبان می شود در سایر شهر ها نباید ناسزا گویی و پرتاب اشیا و آب به میدان بازی زیر سیبیلی رد شود، متاسفانه برخی از ناظران فدراسیون توانایی برخاستن از جای خود را ندارند.

پاس گرگان سه بر یک سایپا را شکست داد، برای پاسی ها سجاد سیفی نیا عالی پاس داد. حسین کلاته توپ گرفت و شایان شاهسون در پست قدرتی عملکرد خوبی داشت. سایپا که با اتوبوس از تهران به گنبد و بالعکس را پیموده است گلزاده را در ترکیب نداشت برای باشگاه ریشه داری مانند سایپا تیمداری حرفه ای باید با نگاه حرفه ای همراه باشد وگرنه با جا به جایی مربیان مشکل حل نمی شود.

سرانجام در اسلامشهر تیم طبیعت شهرداری ارومیه را شکست داد، شهرداری چی ها یک ست خوب بودند اما تیم طبیعت کار گروهی برتری داشت. در این تیم رامین خانی سرآمد بود و در کنار محراب ملکی، مهدی رضایی و ابوالفضل قلی پور عوامل اصلی پیروزی طبیعتی ها بودند.

ترین های هفته

تیم هفته: ایفاسرام اردکان

مربی هفته: علیرضا طلوع کیان باتقدیر از پیمان اکبری و کامبیز یعقوبی

بازیکن هفته: علی مباشری

پدیده هفته: امیر خورشیدی

چهره هفته: حمزه زرینی، اشکان درخشان و رامین خانی

داور هفته: میثم پارسه و مرتضی اعلایی

تابلوی نتایج

🔴 ایفاسرام اردکان3️⃣ – گیتی‌پسند اصفهان2️⃣

ست نخست: 24 بر 26

ست دوم: 25 بر 22

ست سوم: 26 بر 28

ست چهارم: 25 بر 18

ست پنجم: 15 بر 11

🔴 پاس گرگان3️⃣ – سایپا تهران1️⃣

ست نخست: 25 بر 23

ست دوم: 25 بر 18

ست سوم: 22 بر 25

ست چهارم: 25 بر 23

🔴 فولاد سیرجان 3️⃣ – پیکان تهران2️⃣

ست نخست: 24 بر 26

ست دوم: 24 بر 26

ست سوم: 25 بر 16

ست چهارم: 29 بر 27

ست پنجم: 15 بر 10

🔴 مس رفسنجان2️⃣ – چادرملو اردکان3️⃣

ست نخست: 22 بر 25

ست دوم: 25 بر 22

ست سوم: 23 بر 25

ست چهارم: 25 بر 20

ست پنجم: 11 بر 15

🔴 طبیعت3️⃣ – شهرداری ارومیه1️⃣

ست نخست: 25 بر 27

ست دوم: 25 بر 21

ست سوم: 25 بر 19

ست چهارم: 25 بر 19

🔴 هورسان رامسر3️⃣ – نیان الکترونیک 2️⃣

ست نخست: 25 بر 22

ست دوم: 25 بر 27

ست سوم: 25 بر 21

ست چهارم: 19 بر 25

ست پنجم: 15 بر 13

🔴 شهرداری گنبد1️⃣ – شهداب یزد3️⃣

ست نخست: 25 بر 20

ست دوم: 21 بر 25

ست سوم: 22 بر 25

ست چهارم: 19 بر 25

نویسنده: جمشید حمیدی