چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
فریب مخاطبان و افکار عمومی

مشکلات فنی پرسپولیس به استقلال مربوط است؟!

مطابق با آمار و ارقام و همچنین مشاهدات، پرسپولیس در هفته های اخیر، ضعیف ترین وضعیت ممکن خود طی سال های اخیر را تجربه کرده و می کند.

اما گویا یحیی گل محمدی و دیگر عوامل این تیم بر این باورند که شیطنت بیرونی ها و حاشیه سازی هایشان مانع از نتیجه گیری سرخپوشان شده، نه ضعف تاکتیکی و سایر عوامل فنی.

اینچنین است که وقتی پرسپولیس در حضور دهها هزار هوادار پرشور خود به تیم دوم و ناامید از صعودِ الدحیل می بازد و از راهیابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باز می ماند، یحیی در کنفرانس خبری بعد از مسابقه، از پاسخگویی به سوالات "فنی" خبرنگاران طفره می رود و آنها را متهم به خط گرفتن از عوامل تیم رقیب می کند!

ضمناً از چند ساعت بعد از این ناکامی نیز عوامل رسانه ای نزدیک به سرخپوشان دست به کار می شوند و چنان به تخلفات احتمالی استقلال در فصل نقل و انتقالات (البته به زعم آنها) و رأی احتمالی کمیته انضباطی در این باره می پردازند که انگار مقصر حذف پرسپولیس از آسیا، جذب خالدآبادی یا ثبت قرارداد هاشمی نسب توسط آبی پوشان بوده است...

سالهاست در این عرصه فعالیت داریم و طی این مدت خیلی از همکاران و دوستانمان در باشگاه پرسپولیس سِمت داشته اند اما هیچ زمانی مثل این چند ماه اخیر، از مدیر روابط عمومی این باشگاه خبر ندیده و نشنیده بودیم.

این آقا که طبق دستورالعمل تعریف و تایید شده روابط عمومی، وظایف مهم و ارزشمندی دارد، هفته هاست کار اصلی را رها کرده و در فضای مجازی به استقلال و سپاهان و... می پردازد و طنازی می کند.

آیا این سطح حاشیه پردازی از سمت روابط عمومی، در شأن باشگاهی چون پرسپولیس هست؟ آیا دور شدن از متن و پرداختن به حاشیه (با هدف فرافکنی و گمراه کردن ذهن مخاطب) نتیجه ای جز آنچه امروز گریبان پرسپولیس را گرفته، دارد؟

گیریم که استقلال در رابطه با بلانکو و مهری و خالدآبادی و... تخلف کرده، آیا عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس، ناکامی در شکست دادن تیم های ده نفره، توقف در ورزشگاه آزادی مقابل تیم های بی نام و نشان و... به آن موارد ارتباطی دارد؟!

به لطف باخت انتقادآمیز تیم تحت هدایت یحیی گل محمدی به الدحیل، ما متوجه شدیم وکیل باشگاه پرسپولیس چه نام دارد، چرا که از فردای حذف سرخپوشان از آسیا، این آقا به همت خبرنگاران پرسپولیسی در خبرگزاری ها و فضای مجازی، به ذکر جزئیات تخلف استقلالی ها پرداخته و به این ترتیب پرده از دلایل فنیِ افت سرخپوشان طی ماههای اخیر برداشته و برمی دارد!

با تلاش بی وقفه برخی از همین دوستان (که شبانه روز به منظور وارونه جلوه دادن حقایق تلاش می کنند) مشخص شده که غیر از استقلال و تحرکاتش، مدیرعامل باشگاه هم به شدت و به صورت پررنگ در ناکامی های اخیر پرسپولیس نقش و تاثیر داشته چرا که نبیل باهویی را بدون هماهنگی سرمربی جذب کرده و تمام کاسه و کوزه ها دارد سر او خراب می شود.

آری، اقدام مدیرعامل پرسپولیس (اگر اینچنین که جلوه داده می شود، باشد) به شدت انتقاد برانگیز و محکوم است اما چرا دوستان در کنار این، به دلایل جدایی عبدی و آل کثیر نمی پردازند؟ چرا کسی به پشت پرده خریدهای ناموفقی چون پریرا، دیاباته، استوکس، اوساگونا و... اشاره نمی کند؟! آنها مگر با نظر مستقیم و تایید شخص یحیی گل محمدی جذب نشده بودند؟

در این باره حرف بسیار است اما از مدیر روابط عمومی باشگاه گرفته تا دوستان مطبوعاتی آقای سرمربی و سرپرست، بهتر است دست از این فرافکنی ها و حاشیه سازی ها بردارند و مشکل اصلی پرسپولیس را دریابند.

اصلاً به فرض که همین فردا از استقلال امتیاز کسر شد، آیا در این صورت پرسپولیس توان بردن تیم های ده نفره ای در سطح صنعت نفت را خواهد داشت و مهاجمانش به راحتی گلزنی خواهند کرد...؟!

نویسنده: حامد فرضعلی بیک