چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
حذف تلخ پرسپولیس؛

عقب ماندگی از فوتبال قاره را باید باور داشت

پیشرفت فوتبال در آسیا خیره کننده است و ما به شکل عجیبی از این قافله عقب مانده ایم.

اگر طرح، برنامه و استراتژی مدونی نداشته باشیم حتی تیم‌های درجه دوم و سوم قاره هم برای ما خط و نشان خواهند کشید!

پرسپولیس و نساجی در دور مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا از گردونه رقابت‌ها خارج شدند. سپاهان هم علی رغم داشتن کادر قوی و بازیکنان شاخص و امکانات مکفی با خوش شانسی صعود کرد.

اینکه تمام تیم‌های عربستانی با صدرنشینی در گروه صعود کردند و کار نمایندگان ما به اما و اگر کشیده شد،  محصول نگاه غلط و طراحی نادرست تیم‌های باشگاهی ما است.

شاید در جام ملت‌ها هم فوتبال ملی ما با این رخداد تلخ مواجه شود و...

پرسپولیس در شبی که خیل تماشاگران و هواداران پرشور را در ورزشگاه به عنوان حامی در کنار خود داشت، نتوانست از شرایط میزبانی بهره ببرد. پرسپولیس در این فصل به لحاظ تاکتیکی و استراتژی بازی مشکلاتی دارد.

آسیب دیدگی بازیکنان کلیدی مانند امیری، پورعلی گنجی و یاسین سلمانی بد جوری به تیم ضربه زد. جدا شدن آل کثیر و عبدی هم مزیدبر علت شد و خط حمله پرسپولیس را کم اثر کرد.

مسائل پشت پرده و جذب بازیکنی مثل نبیل باهویی نشان داد که دلال‌ها و واسطه ها مثل گذشته نفرات خود را به باشگاه تحمیل می کنند.

نفراتی مثل رضا اسدی، رامین رضاییان و فرشاد احمد زاده که از پرسپولیس رفتند و یا گل محمدی نگاه مثبتی به آنها نداشت در تیمهایشان می درخشند. به لحاظ شکل بازی هم نوع نمایش شاگردان گل محمدی تماشاگر پسند نیست.

هواداران پرسپولیس از این شیوه راضی نیستند. بازی ساکن و رد و بدل کردن تکراری توپ با بیرانوند خسته کننده است .در شیوه  تهاجمی - تیم تاکتیک مشخصی - ندارد.

افت تیم در نیمه دوم بازی های لیگ و دریافت گل در هر دو بازی با استقلال تاجیکستان و الدحیل از تحلیل قوای جسمانی و نبود بدنسازی درست حکایت دارد و صد البته از معدل سنی بالا خبر می دهد..سن بالا و دور شدن از جوانگرایی مشکل اغلب تیم‌های باشگاهی است .این نقیصه امروز برای تیم ملی هم مشکل ساز شده است.

موضوع بعدی نوع واکنش هواداران با گل محمدی و بازیکنان در ورزشگاه بود که حقیقتا تلخ و گزنده بود.

اینکه هواداران از باخت تیمشان ناراحت و عصبی باشند حرفی نیست. نارضایتی و مخالفت با نوع بازی و نمایش تیم را می توان به انحا مختلف بروز داد.

اما پرتاب اشیا و بطری به سوی مربی و بازیکنان پسندیده نیست و از انصاف به دور است.

خیلی از مربیان بزرگ هم در مقاطعی با تیم های ملی و باشگاهی به نتیجه نمی رسند و بعضا اخراج می شوند.

باید شرایط گل محمدی و مشکلات او را درک کرد. او چند قهرمانی داشته و به لحاظ تفکر تیمداری و مربیگری در مراحل بالایی قرار دارد و...

حالا پرسپولیس با فشار روحی و عصبی باید با ‌این‌حال و روز در لیگ باشگاهی حاضر و برای مصاف با استقلال در شهر آورد آماده و مهیا شود.

کاری به شدت سخت که باید دید کادر فنی برای رهایی از این بحران چه خواهد کرد و با چه تدابیری نفرات را مهیای این بازیهای سخت می کند؟

نویسنده: احمد میرزاییان