پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پیش از دوئل بزرگ پایتخت

سرخابی ها در جست و جوی سه امتیاز

در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر عصر امروز سرخابی های پایتخت به مصاف رقبای خود یعنی هوادار تهران و فولاد خوزستان می روند.

پرسپولیس بعد از شکست هفته قبل برابر الدوحیل قطر و حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و حاشیه های فراوانی که درچند روز گذشته ایجاد شده ، عصر امروز رأس ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فوتبال هوادار تهران خواهد بود.

شاگردان یحیی گل محمدی پس از اتفاقاتی که پیرامون سرمربی خود بعد از باخت برابر الدوحیل رخ داد و شائبه هایی مبنی کنار گذاشتن گل محمدی به گوش رسید، حمایت قاطع خود را از سرمربیشان اعلام کردند و اینک نیز فقط به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار خانگی هستند تا در آستانه شهرآورد پایتخت با روحیه ای مناسب خود را مهیای جدال برابر استقلال نمایند.

سرخپوشان پایتخت که طی ۶ بازی اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده اند فقط به برد برابر شاگردان محمود فکری می اندیشند تا وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

نکته دیگر در خصوص این دیدار اینکه، پرسپولیسی ها در پنج تقابلی که با تیم فوتبال هوادار داشته اند  ۲ بار برابر این تیم به برتری دست یافته اند و یک بار هم مقابل این تیم مغلوب شده اند و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.

البته باید گفت که تیم هوادار در دو مسابقه آخر خود با پرسپولیس موفق ظاهر شده و یک بار   شاگردان گل محمدی را مغلوب ساخته و یک بار هم برابر این تیم مساوی کرده است همچنین فکری و یارانش امسال آمار جالبی دارند و آن اینکه در بازی های بیرون از خانه موفق تر از دیدارهای خانگی ظاهر شده اند لذا همین موضوع هم می‌تواند کار پرسپولیسی ها را برای بدست آوردن سه امتیاز این دیدار سخت کند.

اما با این حال فقط پیروزی در این مسابقه می‌تواند اندکی اوضاع و احوال قرمز ها را آرام کند و به نوعی آشتی هواداران با کادر فنی و بازیکنان را در آستانه دربی فراهم آورد. لذا برتری در این بازی برای گل محمدی و شاگردانش با توجه به اوضاع و احوال این روزهای پرسپولیس بسیار حیاتی و ضروری است.

روز تسویه حساب در جدال لالیگایی

اما در یکی از مهمترین دیدارهای عصر امروز استقلال صدرنشین باید ساعت ۱۷:۴۵ در فولاد آرنا به مصاف فولاد خوزستان برود.

شاگردان جواد نکونام که هم اکنون با ۲۳ امتیاز در جایگاه نخست جدول رده بندی ایستاده اند در حالی میهمان مارتینز اسپانیایی و شاگردانش هستند که برای تثبیت صدرنشینی خود فقط به کسب سه امتیاز این بازی فکر می کنند و باید دید با توجه به وضعیت نامناسب فولادی ها آبی پوشان پایتخت می‌تواند با برد در این دیدار خارج از خانه با روحیه ای بالا به استقبال دربی بروند.

به هر ترتیب یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه این دیدار به بازگشت مجدد جواد نکونام به اهواز اینبار در قامت سرمربی استقلال بر می گردد جایی که جدایی ناگهانی وی از فولاد خوزستان در دو فصل قبل هنوز هم از خاطره و ذهن هواداران این تیم پاک نشده است و قطعاً دوستداران فولاد علاقمند هستند با شکست آبی ها با مربیگری نکونام به نوعی با وی در قبال این موضوع تسویه حساب کنند اما به یقین نکونام هم هرگز دوست ندارد با لغزش در این بازی امتیاز از دست دهد بنابراین برای حفظ صدر جدول فقط برای کسب پیروزی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود البته این دیدار به نوعی یک تسویه حساب شخصی هم برای نکونام با مدیران ارشد فولاد محسوب می‌شود لذا او دوست دارد با شکست این تیم در خوزستان با یک تیر دو نشان هم بزند.

نکته مهم دیگر تقابل دو تیم اینکه استقلالی ها در ۵ رویارویی اخیر خود با فولاد هرگز شکست نخورده اند و آمار قابل توجه ۴ برد و یک تساوی را از خود بر جای گذاشته اند.

در سوی دیگر فولاد تحت هدایت ایگناسیو مارتینز اسپانیایی در 6 بازی که این سرمربی را روی نیمکت خود دارد توانسته آمار 3 برد و 3 شکست را از خود برجای گذارد و بدون شک عصر امروز برای سر و سامان دادن به اوضاع نامساعد خود در جدول به دنبال بدست آوردن حداکثر امتیازات این مسابقه خانگی است. فولادی ها پیش از مصاف با استقلال با ۹ امتیاز در رتبه نازل چهاردهم جدول قرار دارند.

به هر ترتیب با توجه به سبقه طولانی مدت بازیگری نکونام در لالیگا و سبک و سیاق مربیگری وی با روش و متد اسپانیایی و حضور یک مربی اسپانیایی روی نیمکت فولاد باید شاهد جدال تمام لالیگایی در فولاد آرنا باشیم جایی که هر دو مربی دوست دارند سه امتیاز این دیدار مهم را از آن خود کنند و باید به انتظار نشست و دید که نکونام و استقلالی ها می‌توانند با شکست میزبان و تثبیت صدرنشینی خود در جدول رده بندی، مهیای شهرآورد یا دربی بزرگ پایتخت شوند، یا فولاد با مارتینز می‌تواند دست به کار بزرگی زند و آبی ها را در اهواز زمین گیر کند.

نویسنده: آتور چهاربخشی