چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

بازگشت نکونام به اهواز

فولاد در آستانه بازی حساس درگیر چالش‌های درون‌ باشگاهی است.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر، فولاد در اهواز میزبان استقلال است. نتیجه این بازی برای هر دو تیم اهمیت دارد، چرا‌که فولادی‌ها می‌خواهند روند پیروزی در خانه را حفظ کرده و همچنان موفقیت در خانه خود را جشن بگیرند و استقلال نیز با توجه به تساوی هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن تمایلی ندار‌د که نتیجه را واگذار کرده و از کورس قهرمانی عقب بماند.

جدایی عجیب و ناگهانی جواد نکونام در کوران رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از جمع فولادی‌ها، باعث شد هواداران این تیم همچنان پس از گذشت ماه‌ها از آن اتفاق، این مربی را یکی از عوامل ناکامی تیم‌شان طی ماه‌های اخیر بدانند. فولادی‌ها که تصور نمی‌کردند، نکونام در آن روزهای سخت، رهایشان کند، حالا به بازی هفته دوازدهم انتقام‌گونه می‌نگرند.

 فراتر از تقابل نکونام با فولاد، رویارویی این مربی با موسی کولیبالی است. کولیبالی که با آمدن مارتینز به یکی از مهره‌های اصلی او تبدیل شده است، انگیزه خاصی برای درخشش مقابل استقلال، تیم سرمربی سابقش دارد. این مدافع بلند قامت در زمان نکونام اختلافی شدید با او داشت و به همین دلیل از جمع اهوازی‌ها جدا شد. در آن زمان کولیبالی اعتراض‌های شدیدی در صفحه اینستاگرامش به نکونام کرد و بارها تهدید کرد درخصوص مربی افشاگری می‌کند. همین امر بدون شک تقابل این دو را با حساسیت‌های زیادی روبه‌رو خواهد کرد.

از سوی دیگر وضعیت فولاد به دو بخش قبل و بعد از مارتینز تقسیم می‌شود. قبل از ورود این مربی شرایط برای فولادی‌ها خوب پیش نرفت. آنها بدون امتیاز قعر‌نشین مطلق رقابت‌ها بودند. با حضور این مربی اما شرایط تغییر کرد. این انتخاب برای فولادی‌ها خوب بود چرا‌که آنها در حال حاضر با دو پیروزی خانگی و یک برد خارج از خانه ۹ امتیازی شده و هرچند جایگاه چندان خوبی در جدول رده‌بندی ندارند اما شرایط را به نفع خود تغییر داده و می‌توانند در ادامه خود را به جایگاه بهتری برسانند.

 مارتینز در اولین گام به دنبال حذف بازیکن‌سالاری در تیم فولاد است. او در ابتدا فکر می‌کرد که فقط برای تغییرات تاکتیکی و بازی فوتبال به اهواز آمده است اما رفته رفته با مشاهده برخی رفتارها در تیم فولاد که تقریبا در اغلب باشگاه‌های اهوازی رایج است، متوجه دیگر مسئولیت‌های خود نیز شد. با این حال باشگاه فولاد با سیاست عمل کرده و اجازه نداده اختلاف نظر بین او و بازیکنانش به اخراج و جدایی ختم می‌شود.

مارتینز در مدت شش هفته حضور در بازی‌های تیم فولاد تاکنون سه برد و سه شکست کسب کرده است. دو پیروزی مقابل استقلال خوزستان و هوادار آن‌ها را به ادامه کار امیدوار کرد اما این پایان کار فولاد نبود؛ پس از آنکه آنها به توانایی‌های خود مغرور شدند دو شکست متوالی مقابل شمس‌آذر و مس موجب ناامیدی مجدد فولاد و هوادارانش شد. در ادامه اما بار دیگر فولادی‌ها به رقابت بازگشته و در بازی با آلومینیوم در خانه‌ آمار موفقیت‌های خود را به سه بازی رساندند.

گزارش: نیلوفر مژدهی