پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هوسپیان؛ از قایقرانی تا والیبال

اینجا شرایط مساعدتر است

قهرمان سابق قایقرانی ایران در والیبال به عنوان مربی بدنساز فعالیت می کند.

آنیا هوسپیان که در مسابقات قهرمان جهان در سال 2009 کشور چک عضو تیم ملی قایقرانی ایران بود در چند رشته ورزشی کارت بین المللی دارد اما مدرک بین المللی خود را در سطح لول وان کراسفیت آمادگی جسمانی اخذ کرده  و هم اینک عنوان مربی بدنساز تیم مهرسان تهران در لیگ برتر را برعهده دارد.

وی پیشتر در برهه ای نیز مربی آمادگی جسمانی تیم ملی والیبال بانوان هم بود. وی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار کرد: کار در والیبال برایم بسیار لذت بخش است، زمانی در باشگاه آرارات دونده بودم و در تیم های بسکتبال هم ایفای نقش کرده ام اما والیبال فضای دیگری دارد و حمایت بیشتری از سوی فدراسیون می شود، حضور در کنار مربی خوبی چون نیلوفر رشیدی شرایط مثبتی را پیش روی من ترسیم کرده است تا مدام بتوانم دست به تجزیه و تحلیل یافته ها و انتقاد آنها به بازیکنان بزنم.

وی افزود: در والیبال بانوان استعداد ها فوق العاده است اگر ضعف های جسمانی و فنی آنها برطرف شوند می توانند در سطح آسیا افتخارآفرینی کنند.

هوسپیان درباره مقایسه ورزش هایی مانند قایقرانی و والیبال می گوید: هر ورزشی جاذبه و انگیزه های خاص خودش را دارد ولی در مجموع فکر می کنم که در والیبال امور با مشکلات کمتر و دیدگاه علمی بیشتر پیش می رود.

عضو سابق تیم ملی قایقرانی کشورمان در خاتمه اضافه می کند: وقتی نیاز مربیان ما در همه رشته ها ازجمله والیبال برآورده شود زمینه برای کار بهتر و شکوفایی جوان ها مهیا تر می شود.

گفت و گو: ج - دوستدار