پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بزرگان والیبال بزرگی کنند

مظفری؛ قدم مرادی روی چشم اما...

انتصاب سرپرست برای فدراسیون والیبال از دو منظر قابل بررسی است از جمله اینکه وزارت ورزش بازنشستگی داورزنی را قطعی کرده است.

ایرج مظفری، بازیکن و مربی سابق تیم ملی با بیان این مقدمه به البرز ورزشی افزود: نکته عجیب اما اینجا است که سرپرست فدراسیون اجازه شرکت در انتخابات را نداده اند اما مجوز استخدام مربی تیم ملی را داده اند سوال من این است اگر رئیس فدراسیون آینده سرمربی منصوب به سرپرست را نپذیرد تکلیف چه می شود. مربیان بزرگ خارجی مانند مربیان داخلی نیستند که با یک برگ حکم داخلی تن به کار بدهند.

مظفری اضافه کرد: آقای وحید مرادی مسئولیت سنگینی را برعهده گرفت و به عنوان یک والیبالی می گویم قدم شما روی چشم امیدوار هستم که بتوانند به خوبی و درستی وظیفه محوله را انجام بدهد. آقای داورزنی سال های اولیه حضورشان در فدراسیون خدمات زیادی را انجام داده اند اما در سال های اخیر والیبال ایران نیازمند افکار جدید بوده است.

مظفری که در کشور کانادا کار مربیگری می کند در پاسخ به پرسش ما که آیا حاضر به کار در تیم ملی کشور ما است گفت: من از نظر فنی والیبال را بلد هستم و به این ورزش عشق می ورزم ولی جایگاه خودم را در امور پایه و آموزش می بینم اگر چینین شرایطی برایم مهیا شود همین فردا چمدانم را می بندم و به کشور باز می گردم ولی این نکته را باید بدانیم که مربی ایرانی باید از نظر مالی حمایت شود، خودم را مربی بزرگی همانند ولاسکو مقایسه نمی کنم اما باید درصدی از حقوقی را که به مربیان خارجی می دهند برای مربیان داخلی هم در نظر بگیرد.

نکته دیگر اینکه مربی ایرانی باید به درستی مورد ارزیابی قرار گیرد به طور مثال در حق بهروز عطایی ارزیابی منصفانه ای صورت نگرفته است. چرا هیچ کس از محمد وکیلی نپرسیده است چرا نزدیک 20 سال مربی تیم های پایه بوده اما حتی یک بازیکن کامل تحویل تیم ملی نداده است. با صغر سنی قهرمان شدن افتخار نیست من در یک برهه 5 ماهه سرمربی تیم ملی جوانان بوده ام و بازیکنی مانند محمدجواد معنوی نژاد را پرورش دادن، 4 سال یک تیم جوان را به من بسپارند تعهد می دهم که پشتوانه های ارزشمندی برای والیبال ملی تربیت کنم.

مظفری حرف های خوبی را زد و پیشنهادات جالبی را هم ارائه داد ازجمله اینکه متاسفانه بزرگان والیبال کشورمان بزرگی نمی کنند و این حال و روز والیبال ما شده است.

گفت و گو: جمشید حمیدی