چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
هرداوری با عملکردش سنجیده می شود

خسروی: تا کنون در داوری شرط‌بندی ندیدم

عضو کمیته داوران گفت: حساسیت در خصوص بازی های آلومینیوم، افشاریان را به آبادان کشاند.

علی خسروی در گفت‌وگو با البرز ورزشی در مورد اتفاقات بازی صنعت نفت و آلومینیوم اظهار داشت:داور پنالتی می‌گیرد، کمک داور پنالتی را رد می‌کند اما داور نظر او را نمی‌پذیرد. در ادامه وقتی قرار است تشریفات به ثمر رساندن پنالتی انجام شود، داور چهارم نیز اعمال نظر کرده و مدعی می‌شود پنالتی صحیح نیست. وقتی داور می‌بیند که دو نفر از همکارانش پنالتی را وتو می‌کنند تصمیمش را برمی‌گرداند. درواقع زمانی که صرف لغو کردن پنالتی شد کمی طولانی بود وگرنه داور برای اینکه بخواهد پنالتی را کنسل کند، زمانی نخواسته بود. همین هم باعث شد تا شائبه به وجود بیاید و برخی فکر کنند افشاریان فیلم را دیده و در تصمیم داور اعمال نظر کرده است، درحالی‌که اصلا این‌طور نبود. حتی خود افشاریان هم این موضوع را تکذیب کرد.

وی با اشاره به اغلب جنجال های داوری در بازی‌های آلومینیوم گفت:این یک اتفاق است. فصل قبل هم این شرایط برای تیم مس رفسنجان به وجود آمده بود. حتی به محمد ربیعی، مربی وقت مس در آن زمان زنگ زدم و از او عذرخواهی کردم. این فصل هم همه اتفاقات بد برای بازی‌های آلومینیوم رخ می‌دهد. دلیل اینکه افشاریان هم برای تماشای بازی به ورزشگاه رفت، همین حساسیت‌ها درخصوص تیم آلومینیوم بود.

عضو کمیته داوران  در مورد جلسه با رئيس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: پس از این جلسه بود که هدست برای داوران تهیه شد. پرداخت حق‌الزحمه داوران سرعت بیشتری گرفت و لباس‌های آستین بلند در اختیارشان قرار گرفت و از همه مهم‌تر اینکه قضاوت نوبتی برداشته شد و هر داوری که بهتر قضاوت کند، بازی بیشتری به او می‌رسد.

خسروی در پایان شایعه شرط‌بندی در قضاوت‌ها را رد کرد و گفت:۴۰ سال است داور هستم و بارها از این حرف‌ها شنیدم. حتی در زمانی که قضاوت می‌کردم بارها اتهامات مختلفی به من زدند. ما دیگر به این حرف‌ها عادت کردیم. در بین داوران تاکنون چنین افرادی را ندیدم و اگر روزی هم ببینم همه‌شان را جمع می‌کنم. متاسفانه ما نه‌تنها در داوری بلکه در بسیاری موارد دیگر از دنیا جا مانده‌ایم. باید خود را به دیگران برسانیم.