چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

ورزش بزرگمردی دیگر را از دست داد

ورزش ایران یکی دیگر از بزرگان خود را ز دست داد مردانی که تکرار نشدنی هستند و ابهت نامداران بزرگان کشور را با خود داشتند.خانواده مشحون که اصالت آنها به شهرستان نور واقع در استان مازندران می رسد در تهران بزرگ شدند و به جرگه ابرستارگان ورزش پیوستند.

محمودمشحون همه مدارج را تاعالی ترین سطح در ورزش بسکتبال طی کرده بود وی حتی ریاست فدراسیون هندبال را نیز بر عهده داشت اما او و برادرانش کمال و رضا مشحون در تیم ملی بسکتبال درخشیدند و محمود خان نخستین قهرمانی آسیا را در دوران ریاست خود برای ورزش کشور رقم زدند.

دکتر حسن میرزاآقا بیک کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال در رثای از دست دادن مشحون می گوید: ایشان در مقطع مدیریت توفیقات ارزشمندی برای ورزش کشور بدست آورد و فقدان ایشان ضایعه ای جبران ناپذیر برای خانواده بسکتبال است.

دکتر علی توفیق بازیکن سابق تیم ملی که در زمان ریاست مشحون سمت دبیری فدراسیون را بر عهده داشت می گوید: زنده یاد مشحون روش مدیریتی خاصی داشت از پیشنهادات استقبال می کرد و بر خلاف تصور برخی ها به هیچ وجه سنتی عمل نمی کرد چون معلم ورزش و تحصیلکرده تربیت بدنی بود.یکی از مهمترین کارهای زنده یاد مشحون گرفتن مجوز حضور با حجاب بانوان ایرانی در مسابقات بین المللی بود و این اقدامی بی نظیر در آن زمان محسوب می شد.دقت نظر بالای داشت و به هر فردی که مسوولیت می داد باید پاسخگو می شد.

البرز ورزشی از دست رفتن این مرد نامدار بسکتبال را به جامعه ورزش به ویژه برادرگرامی شان رضا مشحون ملی پوش پیشین تسلیت می گوید.فدراسیون بسکتبال و همه فدراسیون های ورزشی باید سپاسگزار امثال مشحون در دوران حیات باشند.

گزارش:ج-دوستدار