پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاهی به عملکرد هندبال بانوان ایرانی در جهانی

یوسفی؛ نخبگان جوان و آینده روشن

هندبالیست‌های ایران در سومین دیدار از مرحله پرزیدنت‌کاپ قهرمانی جهان دانمارک مقابل قزاقستان به میدان رفتند.

شاگردان اکبرآبادی در این دیدار با نتیجه ۲۹ بر ۳۳ مقابل نماینده آسیایی خود شکست خوردند. این ششمین شکست دختران ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات در گروه F با لهستان، آلمان و ژاپن همگروه بود که با شکست مقابل هر سه تیم در رده چهارم ایستاد و راهی مرحله پرزیدنت‌کاپ شد. هندبالیست‌های ایران در مرحله پرزیدنت کاپ با شیلی، کنگو و قزاقستان همگروه شدند که مقابل هر سه تیم شکست خوردند.

با این وجود فاطمه مریخ بازیکن جوان ایرانی برای سومین بار به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد.

دختران ایران در آخرین دیدارشان باید برای کسب رتبه سی‌ویکمی به مصاف بازنده دیدار پاراگوئه و گرینلند بروند. این دیدار امشب برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران با کسب عنوان چهارمی آسیا برای دومین دوره پیاپی جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب کرد.

فاطمه یوسفی، ملی پوشی که به تازگی از بازی در تیم ملی کنارگیری کرده است در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: واقعیت این است که انتظار بیشتری از تیم ایران داشتیم چرا که اغلب بازیکنان این تیم برای دومین بار در مسابقات جهانی حضور پیدا می کردند اما شاید یکی از دلایل آن تغییراتی باشد که در کادرفنی و ترکیب برخی از بازیکنان صورت گرفته است.

از نگاه من حضور آقایان ظهرابی و سپس اکبر آبادی به عنوان مربی در تیم ملی دختران تفکرات جدیدی را در هندبال پیاده کرده است و با اینکه تمامی تیم های مطرح خارجی از مربیان مرد استفاده می کنند اعتقاد شخصی من بر این است که ما به یک مربی خارجی زن نیاز داریم چراکه در این زمینه بحث بدنسازی و آمادگی جسمانی و همچنین مسایل روحی و روانی ورزشکاران دختر بسیار زیاد است.

یوسفی درباره درخشش فاطمه مریخ در مسابقات جهانی گفت: خانم مریخ از نخبگان هندبال دختران ایران است که در سنین نوجوانی و جوانی هم خوش درخشیده است البته ما چند نخبه دیگر هم در تیم ملی داریم مانند مائده عشاق و نسترن گودرزی که تجربیات حضور در بازی های آسیایی را هم با خود دارند اما در یک نگاه کلی می توانیم با استفاده از پتانسیل موجود بیشتر مطرح شویم به شرطی که مشکلات مالی فدراسیون از سوی وزارت ورزش برطرف شود.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب