چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
والیبال در روزگار پسا داورزنی

یکی رفت یکی آمد

والیبال ایران با کنار رفتن محمدرضا داورزنی در شرایطی جدید قرار گرفت، نگرانی ها و سوء تفاهمات همچنان وجود دارند و نقد ها و نظر ها اگرچه کمی فروکش کرده است اما به ندرت و با احتیاط مطرح می شود.

این درحالی است که برای بهبود شرایط و برگرداندن آب رفته به جوی باید بیشتر بحث کرد و به نتیجه رسید.

یدالله کارگر پیشه از نوادر ورزش ایران در نیم قرن اخیر، او در دو رشته والیبال و بسکتبال به تیم ملی دعوت شد، نامزد عضویت در تیم ملی بدمینتون در بازی های آسیایی تهران بود اما مانند همه ارومیه نشینان والیبال را ترجیح داد و بیش از دو دهه در سطح اول والیبال ایران حضور پررنگ داشت.

آقا یدالله درباره شرایط کنونی والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: یکی رفت و یکی هم آمد اما سرپرستی که قرار است در انتخابات شرکت نکند چه کاری می تواند برای این ورزش انجام دهد، آدمی که ماندنی نیست چگونه می خواهد اولویت ها را تعیین کند به طور مثال آقای مرادی اگر فردی را به عنوان سرمربی تیم ملی استخدام کند اما این مربی مورد قبول رئیس آینده نباشد تکلیف چه می شود.

کارگر پیشه افزود: داورزنی خوب کار کرد اما برای همان عده بازیکنانی که در تیم های دوران خودش بازی می کردند، پیشکسوتان را راه نداد و خروجی خوبی نداشت.

بزرگمرد ورزش آذربایجان غربی با ابراز تاسف از درگذشت محمود مشحون افزود: من در اردو های تیم ملی کنار ایشان و مرحوم محمود عدل بودم شخصیت از سر و روی آنها می بالید حیف است که ورزش ایران چنین بزرگمردانی را از دست می دهد.

تیم ملی و اقبال عمومی

دکتر مرادی اگرچه والیبالی نیست اما مدیریت دارد و حس من این است که او می تواند همگام با دلسوزان والیبال مردی تاثیرگذار باشد.

دکتر حمید شرافت صاحب باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با بیان این مطلب به البرز ورزشی افزود: پیشکسوتان والیبال نباید کنار بنشینند در این برهه به تلاش های دلسوزانه آنها نیاز است.

نماینده باشگاه های بخش خصوصی در هیات رئیسه فدراسیون والیبال اضافه کرد: والیبال کشورمان سوای بحث تیم های ملی که می توانند با تصمیمات درست راه موفقیت را طی کنند و از این طریق اقبال عمومی را افزایش دهد باید نگاه خود را معطوف به استخدام مربیان مطرحی چون پیاتزا کند، من فکر می کنم که تحول در ساختار فدراسیون والیبال از الزامات است برای اینکه پرستیژ و اعتبار بین المللی این ورزش حفظ شود باید نظم و دیسپلین اعمال شود و کمیته کارشناسان در چرخه تصمیم گیری ها دخیل باشند.

دکتر شرافت در بخشی دیگر از صحبت های خود به حمایت از باشگاه به ویژه بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: باشگاهی که کار پایه را انجام می دهند هدفشان پویایی والیبال ملی است و این مسئله باید مورد توجه سرپرست فدراسیون قرار گیرد. ماحصل کار این است که یک لیگ قوی داشته باشیم و افق نگاه ها را برای ساختن آینده روشن تر وسعت بخشیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی