چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

چالش نکونام و یحیی متأثر از گذشته

چالش‌هایی که پیش از این جواد نکونام و یحیی گل محمدی با هم داشتند می‌تواند دربی ۱۰۲ رو با حساسیت‌های زیادی رو به رو کند.

اولین باری که نکو و یحیی در قامت سرمربی مقابل هم قرار گرفتند در لیگ هجدهم بود. در آن مسابقه جواد نکونام هدایت تیم نساجی مازندران را برعهده داشت و یحیی هم سرمربی شهرخودرو بود. شاگردان یحیی در یک بازی کاملا برتر سه بر صفر حریف خود را شکست دادند.

در لیگ هجدهم جواد نکونام این بار با هدایت تیم فولاد به‌مصاف شهرخودرو رفت و موفق شد با برتری یک بر صفر انتقام شکست در بازی قبل با تیم نساجی را از تیم یحیی بگیرد. اما برای نیم فصل دوم شرایط کاملا متفاوت بود. از این جهت که یحیی جانشین گابریل کالدرون در پرسپولیس شد و تیم صدرنشین را تحویل گرفت. از این رو سرخپوشان در بازی برگشت در اهواز موفق شدند شاگردان نکونام را با تک گل مهدی ترابی شکست دهند.

نکونام با فولاد در لیگ بیستم نیز بازی رفت را به راحتی به پرسپولیس واگذار کرد تا از این حیث هت تریک کرده باشد. اما در بازی برگشت فولاد با نکونام درنهایت راه توقف پرسپولیس را پیدا کرده و توانست یک امتیاز از تیم یحیی گل محمدی بگیرد.

جواد نکونام بعد از باخت‌های مکررش به پرسپولیس در فینال سوپرجام بود که توانست با یک برد با ارزش در انتقام شیرینی از یحیی و پرسپولیس بگیرد. این اتفاق در بهمن سال 1400 رخ داد. این درحالی بود که پرسپولیس در همین فصل با شکست سنگین سه بر صفر مقابل الهلال از مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان کنار رفته بود. شکست در سوپرجام برای یحیی خیلی گران تمام شد و از همانجا بود که دوران افت پرسپولیس آغاز شد و تا پایان فصل ادامه پیدا کرد.

فولاد در دیدار رفت فصل قبل با پرسپولیس به نتیجه تساوی رسید و در بازی برگشت دو تیم این فولاد بود که بار دیگر موفق شد قرمزها را با یک گل از پیش رو بردارد. این بازی آخرین تقابل دو تیم بود که به نیم‌فصل دوم فصل پیش برمی‌گردد. بعد از باخت پرسپولیس به فولاد شاهد مصاحبه‌های تندی از سوی گل‌محمدی و نکونام علیه یکدیگر بودیم. در این میان نکو، یحیی را متهم کرد به اینکه جنبه باخت را ندارد و در سوی دیگر نیز سرمربی پرسپولیس این مسابقه را «لجن‌بازی» لقب داد. بماند که مهدی هاشمی‌نسب نیز برای چندمین بار با نیمکت پرسپولیسی‌ها درگیر شده و جنجال به پا کرد.

از این رو با توجه به در پیش بودن دربی و چالش‌هایی که دو مربی پیش از این با هم داشتیم، دربی نیز می‌تواند بسیار پرحاشیه باشد.

گزارش: نیلوفر مژدهی