چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

عربشاهی: دربی شادابی پرسپولیس را نوید می دهد

دربی یکصدودومین به مانند سایر دربی ها نیز حساس خواهد بود.

رجز خوانی ها از سوی هر‌ دو طرف آغاز شده است و متاسفانه در این میان برخی ها به ادبیاتی متوسل شده اند که در قاموس ورزش جای ندارد.

با توجه به این نکات برای پرداختن به نکات قبل از دربی به سراغ پیشکسوتانی رفتیم که رعایت اخلاق و ادب برای آنها مهم است. روز گذشته دیدگاه حسین عبدی را جویا شدیم و امروز نگاه ضیا عربشاهی به کار گرفته شد.

بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است شکست برابر الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا شرایط بدی را برای پرسپولیس رقم زد اما بردن هوادار کمک کرد تا پرسپولیس دوباره به شرایط ایده‌آل بازگردد.

ضیا عربشاهی، بازیکن پیشین پرسپولیس درباره عملکرد این تیم برابر هوادار و کسب ۳ امتیاز این دیدار و با اشاره به دربی روز‌ پنجشنبه نکات تازه ای را با ما در میان گذاشت که می خوانیم.

* پرسپولیس بعد از ناکامی در چند بازی اخیر و حذف از لیگ قهرمان آسیا به ۳ امتیاز این دیدار نیاز داشت تا بازیکنان دوباره شرایط روحی و روانی خود را پیدا کنند. این ۳ امتیاز در ادامه بازی‌ها به ویژه در داربی به پرسپولیس کمک خواهد کرد تا بازیکنان با روحیه بهتری در بازی حاضر شوند. خوشحالم که پرسپولیس دوباره به شرایط ایده‌آل بازگشت و حال روحی خوبی دارد.

* پرسپولیس طی چند هفته اخیر عملکرد موفقی نداشت و قطعا برد برابر هوادار انگیزه این تیم را چند برابر می‌کند تا بازی خوبی را در روز پنجشنبه برابر استقلال به نمایش بگذارد.

* شکست برابر الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا شرایط بدی را برای پرسپولیس رقم زد و بازیکنان حال خوبی نداشتند اما بردن هوادار به پرسپولیس کمک کرد تا دوباره به شرایط ایده‌آل بازگردد و روز به روز شرایط روحی و روانی بازیکنان بهتر خواهد شد. امیدوارم در روز پنجشنبه نیز با پیروزی برابر استقلال شادابی و نشاط را به هواداران تزریق کنند. پنجشنبه روز شادابی پرسپولیس در دربی خواهد بود.

* پرسپولیس اکنون به هماهنگی و همدلی بین کادر فنی، بازیکنان و مدیریت نیاز دارد، تیمی در داربی موفق است که بین مدیریت، مسئول تدارکات تیم، بازیکنان و کادر فنی‌اش همدلی و هماهنگی وجود داشته باشد و هیچ اختلاف نظری بین آنها نباشد. امیدوارم چنین شرایطی تا روز داربی در پرسپولیس حاکم شود.

* یکی از مشکلات تیم پرسپولیس نداشتن بازیکن گلزن در خط حمله است و در این پست نیاز به ۲ بازیکن خارجی شش دانگ است که موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنند در سایر پست‌ها پرسپولیس شرایط خوبی دارد.

* به نظر می‌رسد در فصل نقل و انتقالات پرسپولیس باید ۲ بازیکن گلزن خوب در خط حمله جذب کند البته باید به دنبال مهاجمانی رفت که بوی گل بدهند.

* عبور پرسپولیس در دربی به منزله قهرمانی در لیگ است، با آنکه بسیاری از بازیکنان کلیدی گل محمدی در مصدومیت قرار‌دارند، اما در نیم فصل دوم مصدومان باز‌خواهند گشت و پرسپولیس به قدرت خود باز خواهد گشت. در پرتوی همین بازگشت مسسر قهرمانی هموار خواهد شد، چون شخصیت کسب این عنوان بزرگ را دارد.

گفت و گو: اکبر عزیزی