چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
ضرب‌ الاجل حل مالکیت مشترک سرخابی‌ها

 وزارت ورزش دست به کار شد

حل مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همچنان معضل اصلی وزارت ورزش است.

قرار است واگذاری دو باشگاه پرطرفدار تا پایان سال انجام شود و امیدواریم این اتفاق در حد شعار نباشد. البته چنین وعده‌هایی سال‌هاست که داده می‌شود و در این مدت کمتر شاهد عمل به آن بوده‌ایم. البته حدود دو سال پیش بالاخره استارت این کار با واگذاری 10 درصد از سهام این دو باشگاه اجرایی شد که درنهایت برآیند این اتفاق چندان مثبت نبود و تنها باعث شد بخشی از بدهی‌های دو باشگاه از طریق پولی که به آنها تزریق شد پرداخت و بخشی دیگر نیز صرف هزینه‌های روزمره شود.

از طرفی مشکل مالکیت مشترک دو تیم باید تا پیش از دهم فروردین 1403 که موعد تکمیل پرونده سرخابی‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای است حل شود تا آنها بتوانند درصورت کسب سهمیه راهی رقابت‌های آسیایی شوند.

حالا شنیده می‌شود ظاهرا قرار است بخش عمده سهام این دو باشگاه به دو هلدینگ بزرگ واگذار شود و کارهای اولیه در این‌باره در حال انجام است. امیدواریم این تصمیم اجرایی شود و همانند دوره‌های قبلی تنها برای دور زدن قوانین AFC روی کاغذ این اتفاق رخ ندهد.

با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل بعد می‌خواهد نخستین دوره لیگ الیت آسیا را راه‌اندازی کند مسلما سخت‌گیری بسیار بیشتری در زمینه جزئیات اعطای مجوز حرفه‌ای خواهد داشت و در این شرایط یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ورزش و دولت در سه ماه آینده باید تلاش برای عملی شدن این ایده باشد.

گزارش: نیلوفر مژدهی