چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
هشدار AFC به سرخابی ها

احتمال حذف دو تیم قوت گرفت!

عدم پیشرفت در واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باعث شده صدور مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به شدت در خطر باشد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: موضوعی که مسئولان AFC نیز در گفت‌و‌گو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره کرده‌ و خواستار ارائه مدارک جدید از روند پیشرفت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده‌اند. همچنان روند واگذاری دو باشگاه در وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی مسکوت مانده و تنها موضوع رخ داده اظهارنظر وزیر ورزش و انتشار آگهی واگذاری است اما اینکه در این شرایط اقتصادی و با توجه به وضعیت بسیار بد مالی و بدهی پرسپولیس و استقلال خریداری پیدا شود جای ابهام دارد.

 به نظر می‌رسد مسئولان باید هر چه سریع‌تر چاره‌ای بیندیشند تا کار به روزهای آخر کشیده نشود و تضمین خطرناکی که داده‌ شده به خوبی اجرایی شود تا شاهد حذف دو تیم پرطرفدار نباشیم.

از طرفی سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: به استناد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل «۴۴» قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، ۵۱ درصد از سهام قابل واگذاری دو باشگاه فرهنگی و ورزشی پیروزی و استقلال با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» و از طریق فرابورس عرضه و واگذار می‌کند.

ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال ۱۸.۵۰۲.۷۲۱.۶۱۳.۰۰۰ ریال، معادل ۵.۵۰۳.۴۸۶.۵۰۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۳۶۲ ریال کمتر نباشد.