چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

تلاش سپاهان برای بازپس‌گیری میزبانی

 سپاهان یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران مدتی است با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است.

از کسر چهار امتیازی در نتایج لیگ برتر گرفته تا محرومیت از میزبانی لیگ قهرمانان، بازی 3 بر صفر مقابل تیم الاتحاد و در‌نهایت نیز کنار رفتن محمدرضا ساکت به این باشگاه برای آرامش مجال نمی‌دهد. با این حال سپاهانی‌ها خیلی زود خود را جمع و جور کردند و با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، همواره بهترین نتیجه‌ها را به‌دست می‌آورند.

معادلات مورایس درست از آب در نیامد

اغلب بازیکنانی که طی سال‌های اخیر جذب تیم سپاهان شدند مدت زیادی در این تیم بازی کرده و از مهره‌های تاثیرگذار در لیگ برتر بودند، اما طی یکی دو سال اخیر که سرمربی پرتغالی هدایت تیم سپاهان را بر‌عهده گرفته هیچ‌یک از بازیکنان خارجی که جذب این باشگاه شدند نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و یکی پس از دیگری سپاهان را ترک کردند.

این مربی که از ابتدای ورود سعی داشت بازیکنان با کیفیت با مبالغ بالا را به تیم اضافه کند در نهایت به جایی رسید که ستاره‌های تیمش بازیکنی نظیر آریا یوسفی و حسین‌نژاد هستند. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که تکلیف بازیکنان خارجی که به این جمع ملحق شدند و مبالغی که دریافت کردند چه می‌شود؟ در‌حالی‌که باورش بسیار سخت بود اما یکی از عوامل باشگاه سپاهان به ما گفت: «فسخ قرارداد بازیکنان خارجی برای سپاهان اصلا کار سختی نبود؛ چرا‌که از ابتدا قراردادها را به شکلی بستیم که بازیکن تا زمان حضور در تیم پول دریافت کند. از این رو وقتی می‌خواستیم با آنها تسویه حساب کنیم با پرداخت مبلغی طی توافق دو‌طرفه و نه چیزی بیشتر از حقوق‌شان به آنها پرداخت کردیم

تلاش برای پس گرفتن میزبانی

تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکل میزبانی تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا همچنان ادامه دارد تا پیش از این محمدرضا ساکت پیگیر موضوع بود تا به طریقی بتوانند مشکل میزبانی سپاهان را حل کند، حالا با جدایی او نیکفر پیگیر شده تا با رعایت همه مقررات و حفظ شأن و جایگاه قهرمانان ملی به‌نوعی بتواند مشکلات را حل کند.

از طرفی برخی تبلیغات منفی در برخی رسانه‌های خارجی باعث شده تا برخی افراد نسبت به تغییر جایگاه تندیس حساس شوند، در‌حالی‌که به هیچ وجه قرار نیست شأن و منزلت قهرمان ملی خدشه‌دار شود، بلکه قرار است با احترام به قوانین AFC و احترام به این سردیس ارزشمند جایگاه مناسب برایش در‌نظر بگیرند و در‌عین‌حال قوانین بین‌المللی را نیز رعایت کنند. اینطور که از باشگاه سپاهان شنیدیم چند جایگاه مناسب در این خصوص تدارک دیده شده و قرار است به‌زودی مدیرعامل این باشگاه طی رایزنی‌هایی که دارد محل‌های مورد نظر را اعلام و در‌صورت موافقت جایگاه تندیس را تغییر دهند.

گزارش: نیلوفر مژدهی