پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سرپرست سابق تیم ملی ایالات متحده

توکلیان: کشتی ایران همیشه قدرت برتر جهان است

هومن توکلیان سرپرست اسبق تیم ملی کشتی آزاد آمریکا درباره وضعیت فعلی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا گفت :در حال حاضر مرحله دوم انتخابی تیم ملی را در شهر دالاس پیش رو داریم که در این مرحله کشتی‌گیران مطرح حضور ندارند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آمریکا در خصوص وضعیت فعلی کشتی این کشور عنوان کرد: کشتی آمریکا در ایده آل‌ترین شرایط خود قرار دارد و آمریکا در حال حاضر به معنای واقعی تیم اول دنیا است.

عضو تالار مشاهیر کشتی آمریکا در خصوص گیبل استیوسون کشتی‌گیر سنگین وزن این کشور و دارنده مدال طلای المپیک اظهار داشت: به نظر من او با سازمان wwe یا همان سازمان مطرح کشتی کج قرارداد دارد و آن سازمان احتمالا اجازه نخواهد داد آن کشتی‌گیر در المپیک شرکت کند. از طرف دیگر او با این سازمان قراردادی یک میلیون دلاری دارد و محبوبیت این رشته در کشور آمریکا زیاد است. او در گذشته مدال طلای المپیک خود را گرفته است و اگر در المپیک شرکت کند و مدال طلا بگیرد ۲۵۰ هزار دلار پاداش می‌گیرد که در مقابل دستمزد او در سازمان wwe بسیار کمتر است.

این فعال بین المللی کشتی در مورد وضعیت کشتی گیران مطرح دیگری همچون دیوید تیلور و جردن باروز عنوان کرد: هدف کشتی‌گیرانی همچون تیلور و جردن باروز این است که رکورد جاودانه‌ای را در کشتی آمریکا خلق کند و می‌خواهند جای کشتی‌گیران مطرحی همچون جان اسمیت و بوم گارتنر را بگیرند.

هومن توکلیان با اشاره به ارتباطات کشتی ایران و آمریکا تصریح کرد: ارتباطات میان کشتی ایران و آمریکا همیشه برقرار بوده است اما در حال حاضر این ارتباط به کمترین سطح خود رسیده است. به عقیده من اگر ارتباط کشتی ایران و آمریکا بیشتر شود هر دو کشور می توانند از ظرفیت های کشتی خود به سود همدیگر استفاده کنند.

توکلیان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کشتی گیران ایران در المپیک خاطرنشان کرد: کشتی ایران همیشه یکی از قدرت‌های بزرگ جهان بوده است. امیدوارم که تیم ملی ایران در المپیک پیش رو نتیجه خوبی بگیرد. شنیده ام در حال حاضر امکانات خوبی در کشتی ایران وجود دارد و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران کمپ تمرینی مجهزی را برای کشتی گیران آماده کرده است برای جامعه کشتی ایران بهترین ها را آرزو می کنم.