چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
وزیر ورزش در شهرستان لار

هاشمی: خوشحالیم که وعده ها عملی شد

نخستین دیدار دوستانه تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه دیروز در حالی در سالن استادیوم مجتمع طوبی شهرستان لار برگزار شد که استقبال گسترده طرفداران اتمسفر غیر قابل وصفی را ایجاد کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: شاگردان وحید شمسایی که ابتدای مسابقه با ترکیب: باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، علی اصغر حسن زاده، مهدی کریمی و سعید احمد عباسی وارد زمین شدند توانستند روسیه در پایان مسابقه با نتیجه سه بر دو شکست دهند.

کریمی(دو گل) و حسن زاده برای تیم ملی فوتسال ایران گلزنی کردند. نیلوفر آرتن و اونوف سرگی هم برای روس ها گلزنی کردند.

این دیدار در حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، احسان اصولی عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته فوتسال، بروجردی رئیس سابق کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، حسین ‌زاده نماینده مجلس، دهقان فرماندار لارستان تنی چند از پیشکسوتان فوتسال و فوتبال برگزار شد.

استقبال کم نظیر نزدیک به ۳۲۰۰ تماشاگر زن و مرد جوی خاص در سالن به همراه داشت. آنها یک لحظه هم از تشویق وحید شمسایی و شاگردانش دست بر نمی داشتند. در بین دونیمه از خانواده معزز شهدا توسط وزیر ورزش و ریاست فدراسیون تقدیر بعمل آمد. دیدار دوم دوستانه ایران و روسیه ساعت ۱۳:۳۰ امروز سه شنبه در شهرستان لار برگزار می شود.

کیومرث هاشمی در حاشیه دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه اظهار داشت: در مراسمی قول دادیم که تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه امروز به مصاف هم بروند. خوشحالیم که به قولی که داده شده بود عمل شد البته عوامل زیادی دست به دست هم داد تا این شرایط خوب برای برگزاری مسابقه فراهم شود. مسوولان محلی، استاندار و فرماندار خیلی زحمت کشیدند تا شرایط را فراهم کنند.

وی ادامه داد: خوشحالیم از اینکه مردم شاد هستند. هیچ شانی برای خودمان قائل نیستیم غیر از خدمت به مردم تا آنها شاد شوند. همین که این جوانان یک شهرستان کوچک در سالن حضور پیدا کرده‌اند و بازی فوتسال ایران و روسیه را مشاهده می‌کنند برای ما رضایت بخش است. از ابتدا هم گفته بودم که تمرکز خاصی روی این موضوع داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه ما این است که تمرکز را از تهران و حتی از مراکز استان‌ها خارج کنیم و به دل شهرستان‌ها ببریم، مخصوصاً شهرستان‌هایی که ظرفیتش را دارند. برای این مسابقه هم شاهد بودیم که چه استقبال کم نظیری شد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بازهم مردم را خوشحال ببینیم. از خیر محترم برای احداث این سالن و هم مسوولان استانی تشکر می‌کنم که این شرایط را فراهم کردند. از فدراسیون فوتبال و تاج و اصولی هم تشکر می‌کنم که بلافاصله بعد از هماهنگی ما برای برگزاری این دیدار موافقت کردند. شمسایی هم انصافاً تمام توان خود را گذاشت که این بازی امروز برگزار شود. امروز خوشحالیم که مردم عزیز این منطقه شاد هستند و از نزدیک این رویداد را تماشا می‌کنند؛ البته این بازی در سراسر کشور و شبکه سوم سیما پخش می‌شود. فردا هم این بازی تکرار خواهد شد.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال نیز گفت: این اتفاق می‌تواند یک جریان خیلی خوب باشد که آرام آرام بتوانیم از تیم‌های ملی در شهرستان‌ها میزبانی کنیم. به هر جهت یک کار درست و مبارکی شد. ۶ هزار نفر در یک ساعت بلیت‌ها را خریدند و همه آمدند. شاید در تهران اینگونه نباشد که برای یک بازی فوتسال در یک ساعت همه بلیت‌ها فروش برود. بانوان هم آمدند و خیلی خوب تیم ملی را در سالن تشویق کردند. از جمیع جهات برنده اصلی مردم بودند که امروز به سالن آمدند.

تاج عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد فوتسال با فاصله خیلی معناداری خودش را از لحاظ تماشاگر از سایر رشته‌ها جدا می‌کند‌. به جز فوتبال که مسائل خاص خودش را دارد، دیگر در سایر رشته‌ها چنین اتفاقی را نداریم‌. در ماه مبارک رمضان بیش از یک میلیون نفر هر شب در سالن‌های سراسر کشور پذیرایی می‌کردیم. به جز یک شهرستان که در یک شب مشکلی پیش آمد، در سایر شهرستان‌ها هیچ مشکلی نداشتیم‌. واقعیت این است هیچ پدیده فرهنگی و اجتماعی را در داخل کشور سراغ ندارید که هر شب بتواند یک میلیون نفر را به سالن بیاورد و مردم راحت به خانه‌شان بروند‌‌. امشب هم دیدید یک اتفاق درست افتاد‌. این نشان می‌دهد فوتسال هواداران خاص خودش را پیدا می‌کند و در کشور ما محبوبیت خاصی دارد.