چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
استقلال - نساجی

آبی ها در جست جوی سه امتیاز

استقلال عصر امروز در هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی مازندران است و برای حفظ روند صدرنشینی خود سه امتیاز این دیدار را می‌خواهد.

آبی پوشان پایتخت پس از کسب تساوی در دربی صد و دوم برابر پرسپولیس  در ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز در حالی به مصاف نساجی مازندران می‌روند که طی سه هفته اخیر در لیگ برتر سه مساوی را بدست آورده اند واز کسب پیروزی عاجز مانده و اینک برای اینکه جایگاه خود در صدر جدول را از دست ندهند چاره ای جز غلبه بر شاگردان مهدی رحمتی ندارند.

نکونام و یارانش که هم اینک ۲۵ امتیازی هستند در صورت لغزش و از دست دادن امتیاز در این دیدار احتمال اینکه جایگاه خود در صدر را از دست بدهند وجود دارد البته در سوی دیگر هم مهدی رحمتی سرمربی نساجی هم که طی هفته های اخیر نتایج ناامید کننده را با تیمش کسب کرده و تنها با ۹ امتیاز در رتبه نازل پانزدهم جدول قرار دارد برای فرار از منطقه سقوط و سر و سامان دادن به اوضاع این تیم نیاز مبرم به امتیاز از آبی های پایتخت دارد.

اما نکته مهم در خصوص نساجی اینکه آنها از چهار بازی خارج از خانه خود در این فصل تنها یک تساوی و سه شکست را بدست آورده اند که نشان می دهد شاگردان رحمتی به عنوان میهمان تیم کم خطری محسوب می‌شوند اما استقلالی ها در این فصل در هر پنج بازی خانگی خود در ورزشگاه آزادی برابر رقبا به برتری رسیده اند و امیدوارند با حمایت هواداران خود برابر نساجی هم سه امتیاز مهم را بدست آورند.

همچنین نساجی تا کنون در رقابت های لیگ برتر مقابل استقلال به پیروزی نرسیده است و آبی ها هم پنج بار موفق به شکست دادن این تیم شده اند.

اما در خصوص تقابل جواد نکونام با مهدی رحمتی که البته هر دو روزگاری با پیراهن استقلال در کنار هم همبازی بوده اند اینکه این دو سه مرتبه در قامت سرمربی رودروی یکدیگر قرار گرفته اند که ماحصل آن ۲ برد برای نکونام و یک مساوی برای رحمتی بوده است، رحمتی با تیم های تحت هدایت خود از جمله شهر خودرو (پدیده مشهد)، آلومینیوم اراک هرگز نتوانسته برابر استقلال بردی را بدست آورد و حال باید دید می‌تواند در این مسابقه مقابل تیم محبوب دوران بازیگری خود سنت شکنی کند.

به هر ترتیب تقابل دو تیم نکات قابل توجه دیگری هم دارد از جمله حضور استقلالی های سابقی مانند رشید مظاهری، احمد موسوی، فرشید اسماعیلی در ترکیب نساجی، البته در سوی مقابل باید به این موضوع اشاره کرد که جواد نکونام توانست پنج سال قبل به عنوان سرمربی نساجی پس از ۲۴ سال این تیم پر طرفدار از خطه شمال را به رقابت های لیگ برتر رهنمود سازد.

با این تفاسیر به نظر می رسد باید شاهد یک دیدار جذاب و تماشایی باشیم زیرا استقلالی ها فقط به برد می‌اندیشند چرا که آبی ها طی هفته های گذشته از روند خوب امتیازگیری خود در ابتدای فصل با سه تساوی پی در پی اندکی فاصله گرفته اند و همین مسئله هم به نوعی باعث شده است تا سایر رقبا از جمله سپاهان و پرسپولیس فاصله امتیازی خود را با این تیم کم کنند.

بنابراین با توجه به این موضوع، نکونام و یارانش برای نگه داشتن جایگاه نخست خود در جدول در جست و جوی پیروزی برابر نساجی در ورزشگاه آزادی هستند البته رحمتی و شاگردانش هم برای فرار از بحران و بهبود وضعیت نابسامان خود در جدول به دنبال کسب امتیاز از این مسابقه سخت و دشوار می باشند.

نویسنده: آتور چهاربخشی