پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چند نکته از دیدار امروز پرسپولیس با آبی خوزستان

عالیشاه به دنبال رکورد جدید

امید عالیشاه با بازی مقابل استقلال خوزستان یک رکورد دیگر را با پرسپولیس جا به جا خواهد کرد.

گلزن اول و حساس این روزهای پرسپولیس  بازیکنی است که حالا نامش پررنگ‌تر از همیشه در تاریخ پرسپولیس دیده می‌شود‌. بازیکن کوتاه قامتی که از اوایل بیست سالگی سرخپوش شد و حالا با گذر از سی سالگی بازوبند پرسپولیس را به عنوان کاپیتان اول می‌بندد و نزدیک به یک دهه سابقه حضور در این تیم را دارد.

عالیشاه این روزها شاید محبوب‌ترین بازیکن پرسپولیس هم باشد. او که در خرداد ماه گل پیروزی بخش دربی فینال جام حذفی را زد و با یک گل دو جام (حذفی و سوپرکاپ) و یک برد دربی به ارمغان آورد حالا با گلزنی در دربی ۱۰۲ خود را به عنوان یک بازیکن دربی‌باز مطرح می‌کند.

پرسپولیس امروز با استقلال خوزستان دیدار خواهد داشت، دو تیم یادآور رقابت جذاب و عجیب آنها در لیگ پانزدهم است که تیم هجومی برانکو در هفته پایانی مغلوب تفاضل گل آبی‌های خوزستانی شد اما راه قهرمانی‌های متوالی را با اشک‌های آن روز بهاری شروع کرد‌. حالا با بازگشت استقلال خوزستان به لیگ این دو تیم بار دیگر رقابت می‌کنند اما حالا پرسپولیس برای نهمین فصل پیاپی مدعی قهرمانی است و حریفش برای بقا می‌جنگد.

عالیشاه در لیگ پانزدهم نقش مهمی در تیم برانکو ایفا می‌کرد و رقابت جذابی هم با استقلال خوزستان به عنوان یک ستاره داشت. امید که آن فصل آقای پاس لیگ شد مقابل این حریف آبی‌پوش در لیگ پانزدهم گل هم زده بود.

در بین بازیکنان فعلی دو تیم تنها امید عالیشاه و رحیم زهیوی سابقه گلزنی در این بازی را دارند. امید عالیشاه و علی علیپور در ۹ بازی از ۱۲ تقابل دو تیم بازی کردند و کاپیتان پرسپولیس در صورت بازی در این مسابقه به تنهایی رکورددار حضور در مصاف دو تیم خواهد شد.

در تقابل‌های دو تیم طارمی با ۴ گل، برترین گلزن است و باید دید عالیشاه که بعد از گل دربی حسابی روی فرم قرار دارد باز هم موفق به گلزنی می‌شود یا خیر.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس قصد دارد تیمش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مسعود ریگی، سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، شهاب زاهدی، امید عالیشاه و محمد عمری راهی زمین کند.

گزارش: فرزانه میرزایی

عکس: جمشید پریزی