چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی

ستوده‌نژاد: یادگار نبود، در بنیان‌دیزل بازی می‌کردید

این که زیرساخت‌های سخت افزاری ورزش کشور خصوصا زمین‌های چمن در همه جای ایران با مشکل رو‌به‌رو است، واقعیت آشکار فوتبال ایران است.

ما دیگر در هیچ استادیومی نمی توانیم چمن مناسب پیدا کنیم . عدم تخصیص بودجه مناسب به ترمیمی این زیرساخت‌ها و مخافظت از آنها همواره باعث شده رو به تخریب رفته و با مشکلاتی همراه باشند.

روزی امید ما به استادیوم های بزرگ ایران بود و هرگز فکر نمی‌کردیم روزی به این حد از بیچارگی برسیم که استادیوم‌هایی چون یادگار، نقش‌جهان و حتی آزادی با مشکل روبه‌رو باشند اما حالا دیگر می‌توانیم اعتراف کنیم در هیچ جای کشور زمین مناسبی برای بازی فوتبال وجود ندارد.

اظهارات خمز، شایعه ناراحتی اداره کل ورزش و جوانان تبریز و تماس آنها با مدیران باشگاه تراکتور ما را بر آن داشت تا از طریق حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی پیگیر موضوع شویم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار البرز ورزشی اظهار داشت: من استادیوم نرفتم و از طریق رسانه‌ها در جریان اظهارات سرمربی تراکتور قرار گرفتم. در نتیجه با مدیرعامل تراکتور صحبت کردم. قبل از این بازی آنها می توانستند در زمین خودشان (بنیان‌دیزل) بازی کنند.ظاهرا باشگاه هم این پیشنهاد را به سرمربی داده اما خمز خود مایل به بازی در یادگار بوده است. واقعیت همین است که گفتم. اگر 3 چمن خوب در ایران وجود داشته باشد بدون هیچ تعصبی یکی از آنها چمن ورزشگاه یادگار امام است.

وی با تایید مشکلات زمین یادگار تاکید کرد: واقعیت این است که زیرساخت‌های چمن، نه در تبریز که در همه جا مشکل دارد. من در ابتدای فصل گفتم که این چمن عمر خود را کرده و شرکت توسعه و تجهیز از سال 1395به شکل پازلی، چمن راترمیم کرد، همانطور که چندی پیش در ورزشگاه آزادی انجام شد. اگر بخواهیم این چمن را برداریم و یک چمن خوب بکاریم، باید یک فصل در یادگار بازی برگزار نکنیم. این کار تقریبا شدنی نبود. در نتیجه در آن مقطع استاندار دستور دادند یک زمین ذخیره در یادگار بکاریم و در صورت نیاز از همان زمین رل چمن را برای ترمین خرابی ها استفاده کنیم.

اما در حال حاضر یک رل چمن اضافه برای ترمیم نداریم که بخواهیم کاری انجام دهیم. قرار بود این کار در شهریور ما انجام گیرد که به دلیل عدم تخصسص اعتبارات ممکن نشد. حالا قول دادند اگر هوا اجازه دهد، در حدفاصل بهمن تا اردیبهشت که زمان مناسب برای این مهم است بودجه را اختصاص دهند و ما کار را آغاز کنیم. در حال حاضر این بودجه مصوب شده اما هنوز منتظر تخصیص اعتبارش هستیم.باید ترک تشریفات بگیریم چرا که نه تنها تراکتور بلکه آینده فوتبال استان است.در آزادی هم همینطور بود و متاسفانه کل کشور مشکل دارد.

ستوده‌نژاد که همین چند وقت پیش 55 میلیارد هزینه کرد تا علاوه بر اعزام شرکتی از تهران برای بازسازی چمن، رختکن، نورافکن و دیگر مشکلات این ورزشگاه برطرف شود، در مورد این که به نظر او چرا خمز چنین واکنش‌های ضد و نقیضی در مورد کیفیت چمن مطرح می‌کند گفت: من نمی‌گویم چمن ایراد ندارد اما همین حالا هم با وجود برودت هوا از خیلی از چمن های ایران بهتر است. شاید او چمن ما را با چمن کشورهای اروپایی‌ قیاس می‌کند که خوب قابل قیاس نیست. ضمن این که شهر تبریز در شمال غرب ایران تنها یک تیم در  لیگ برتر دارد از این رو همه امکانات ورزشگاه از جمله چمن برای ما خیلی مهم است.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی