چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
اوج حساسیت در لیگ باشگاهی؛

ملوان برای همه خط و نشان کشید!

در هفته های پایانی نیم فصل شاهد نتایج شگفت انگیزی در لیگ باشگاهی هستیم، اما هنوز در اجرای فوتبال ناب و دوری از حواشی مشکلات فراوانی داریم.

در ۸ بازی انجام شده از هفته سیزدهم تعداد بیست گل رو و بدل شد. این در حالی بود که سه مسابقه بدون گل پایان یافت. شاید بهترین و شگفت انگیزترین برد هفته به ملوان اختصاص یافت که در مصاف با مس رفسنجان در خانه حریف به برد چهار بر یک دست یافت.

ملوان این تیم دوست داشتنی با بازیکنانی جوان و گمنام و با هدایت تارتار این روزها فوتبالی ناب و هجومی ارائه می دهد. از ولخرجی ها، حاتم بخشی ها و سند سازی ها در ملوان خبری نیست.

این تیم با حضور جوانان جویای نام و مستعد شکل گرفته است. صمیمیت و اتحاد و تلاش شبانه روزی در تمرینات حرف اول را می زند. در ملوان از هیاهو و مسابقه بیانیه و انگ زدن به ابن و آن خبری نیست.

تارتار و دستیارانش با اتکا به این نیروهای جوان و با انگیزه پیام خوبی به همه داد که با تمرکز و دل سپردن به کار مدون و تمرینات منظم می توان به ساحل نجات رسید.

حضور ملوان در بالای جدول تصادفی نیست. این حضور با عقبه و نگاه دقیق به نمایش منطقی در زمین همراه است. تیم‌ ملوان با این چهره های گمنام دارای خط حمله عالی است و در ارائه فوتبال تهاجمی در‌بهتربن شرایط قرار دارد.

برد ۴ بر یک ملوان برای مس کار بزرگی است، آنها سپاهان را هم برده و با پرسپولیس به تساوی رسیده اند.

این کارنامه درخشان از سوی قوهای سپید انزلی را ارج می گذاریم و امیدواریم دیگر تیمها هم از آن الگو گرفته و فوتبال را به دور از هیاهو و جنجال و بیانیه نویسی تعقیب کنند و...

سپاهان که حالا به اوج کارهای  تاکتیکی رسیده و در فوتبال تهاجمی زبانزد است در مصاف با هوادار جشنواره گل راه انداخت و ۵.بر صفر به‌پیروزی رسید. مغانلو و رضاییان دو ستاره این دیدار بودند. استقلال برای صدرنشینی مجدد نساجی را از پیش رو برداشت.

جواد نکونام و بازیکنانش بعد از رهایی از دیدار خبرساز در دربی به لاک اصلی تیمی بازگشت. آنها برای این دیدار تمرکز خوبی داشتند و با آنالیز درست حریف به هدف رسیدند.

زدن چهار گل به نساجی کاری ارزشمند بود و نشان داد اگر آبی پوشان از حاشیه فاصله بگیرند و به فوتبال توجه کنند، راه قهرمانی برای آنها هموار خواهد بود.

در اهواز پرسپولیس و گل محمدی گرفتار شدندو به سختی با تساوی از زمین خارج شدند.استقلال خوزستان در این دیدار شایسته پیروزی بود و علیرغم قعر نشینی در جدول فوتبال خوبی ارائه داد.

تراکتور سازی که حالا روی نوار پیروزی قرار گرفته با دو گل پیکان را از پیش رو برداشت و اوضاع خود را در بالای جدول تثبیت کرد. سه دیدار باقیمانده بدون گل پابان یافت.

بازی گل گهر با آلومینیوم و ذوب آهن با فولاد هم گلی در برنداشت. شمس آذر و شاگردان دقیقی هم در تقابل با نفت آبادان کاری از پیش نبردند و با تقسیم امتیارات و متوجه بدون گل از بازی خارج شدند.

دیدارهای باقی مانده در هفته چهاردهم و پانزدهم و چند دیدار عقب افتاده از حساسیت ویژه ای برخوردار است و چهره تیم‌های بالا و پایین جدول را مشخص می کند. انتظار می رود سازمان لیگ ،کمیته داوران و ناظران هم با دقت بیشتری این رقابت‌ها را برگزار کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان