پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
در جده همه چیز تمام و کمال بود

دو گل رونالدو برای النصر

کریستیانو رونالدو دو ضربه زد تا النصر را به پیروزی شیرین 5-2 در الاتحاد برساند و با فاصله 7 امتیازی از الهلال صدرنشین شود.

در جده همه چیز تمام و کمال بود چرا که میزبان و مدافع عنوان قهرمانی به دنبال برگشت از یک شکل بی تفاوت اخیر در مقابل میهمانان ریاض بودند. با وجود حواشی پیروزی در پایان، بازی تا اواسط نیمه دوم متعادل بود تا اینکه الاتحاد به دنبال کارت زرد دوم به فابینیو، هافبک تیم ملی، ده نفره شد و رونالدو از روی نقطه به دروازه النصر شلیک کرد.

اتحاد به دنبال ریکاوری پس از یک رقابت ناامیدکننده در جام جهانی باشگاه‌های فیفا و همچنین باخت 3-1 مقابل الرائد در لیگ هفته گذشته بود. این بازی را خوب شروع کرد زیرا کریم بنزما بعد از 14 دقیقه، عبدالرزاق حمدالله را برای گشودن دروازه قرار داد.

این بازی بیش از 20000 نفر تماشاگر داشت، اما جشن در استادیوم شهر ورزشی شاهزاده عبدالله الفیصل تنها 5 دقیقه به طول انجامید زیرا النصر به شرایط عادی بازگشت. از روی نقطه پنالتی کریم بنزما به دست آمد. هم تیمی سابق او در رئال مادرید، رونالدو، که پیش از این یک گل مردود اعلام شده بود، برای هجدهمین گل خود در این فصل لیگ، گلزنی کرد.

هفت دقیقه مانده به وقت استراحت میهمان پیش بود. الکس تلس یک سانتر از سمت چپ را به سمت تیمش برد. اندرسون تالیسکا چالش دو مدافع را مهار کرد، سپس به داخل زکریا هاوساوی چرخید و سپس از نزدیک نقطه پنالتی به خانه شلیک کرد.

بعد از آن فرصت‌هایی برای گل تساوی وجود داشت که توسط رومارینیو و بنزما در وقت‌های اضافه رد شد، اما هفت دقیقه پس از شروع مجدد و امتیازات یک‌بار دیگر به تساوی رسید و حمدالله دومین امتیاز خود و تیمش را به دست آورد. ایگور کورونادو یک ضربه ایستگاهی را از سمت راست ارسال کرد و تیرانداز مراکشی در پست نزدیک بالا رفت و به خانه رفت.

بازی پس از 67 دقیقه تغییر کرد. فابینیو که قبلاً یک کارت زرد دریافت کرده بود، اعلام شد که اوتاویو را در منطقه پایین آورده است. نتیجه یک کارت زرد دوم و یک پنالتی بود. این به این معنی بود که اتحاد در عرض چند ثانیه یک نفر را از دست داده بود و خیلی زود عقب افتاد زیرا رونالدو اشتباهی از نقطه‌ای مرتکب نشد و رکورد گل شماره 19 و گل شماره 53 را در سال 2023 به ثبت رساند که بالاترین رکورد در بین بازیکنان جهان است، بالاتر از هری کین و کیلیان امباپه.

پس از آن النصر از برتری تک نفره خود نهایت استفاده را کرد و سه امتیاز را قطعی کرد. دو گل آخر را سادیو مانه به ثمر رساند.

شش دقیقه بعد، اوتاویو در سمت راست پیشروی کرد و ستاره سابق لیورپول را دید که با یک پاس عالی به سمت منطقه می دود تا مانه با آرامش و روان کار را تمام کند و تمام.

برای هواداران النصر (که اکنون در سه بازی اخیر خود در لیگ پیروز شده‌اند) و بسیاری از تیم‌های بدون شانس همچنان چشم‌انداز رقابت برای عنوان قهرمانی وجود دارد.

گزارش: عباس اسماعیلی