پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
خوزستانی ها بعد از ده سال در لیگ برتر

تازه وارد های سوپر لیگ بانوان در یک نگاه

در پایان رقابت های والیبال دست یکم باشگاه های کشور که در تبریز برگزار شد دو تیم چادرملو اردکان و نفت امیدیه جواز حضور در لیگ برتر را پیدا کرده اند.

خوزستان که ملی پوشان بزرگی در رده بانوان و آقایان داشتند بعد از سال ها سوپر لیگی شدند جالب اینجاست که تیم نفت امیدیه با بازیکنان بومی و یک مربی تحصیلکرده مقیم ماهشهر به عنوان تیم دوم لیگ برتری شد.

دکتر لیلا عباسی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار کرد: 10 سال پیش با نفت امیدیه وارد مسابقات سطح برتر بانوان شده بودم اما امسال با حمایت باشگاه بزرگ نفت امیدیه و آقایان تقی زاده مدیرعامل و هاشمی مقدم مسئول امور ورزش جوانان جویای نامی را تحت آموزش قرار گرفتیم و در آن هوای گرم روزانه چهار ساعت تمرین کردیم و موفق شدیم بعد از چادرملو به عنوان نایب قهرمان روی سکو بایستیم ما یک بازیکن اصفهانی هم داشتیم.

وی افزود: سوای بازیکنان جوان و با استعدادی که در ترکیب داشتیم خانم نرگس امیری لیبروی سابق تیم ملی و خانم شاد بن رشید دستیاران من در این مسیر بودند که بسیار زحمت کشیدند. والیبال بانوان در خوزستان جذابیت خود را از دست داده است، آخرین حضور استان ما در مسابقات لیگ یک سال 92 بود از روزی که سرمربیگری تیم نفت امیدیه را برعهده گرفتم اعلام کردیم که هدف ما لیگ برتر است و برای نیل به این هدف به قول معروف صدمان را گذاشته ایم.

لیلا عباسی درباره قطع شدن برق سالن مسابقات در تبریز گفت: به ناچار مجبور شدیم که مسابقه را پیش از سپری شدن زمان چهار ساعت قانونی در سالنی دیگر برگزار کنیم، ما دو ست را برده بودیم و در ست چهارم 20 – 16 جلو بودیم که ناگهان برق سالن رفت، اینکه قطع برق سالن عمدی بود یا غیرعمدی فقط این را بگویم که یکی از افراد مسئول بعد از پایان بازی به سرپرست ما گفت که من عذاب وجدان گرفته ام و می خواهم از بابت برق رفتگی سالن از شما عذرخواهی کنم.

اما سلیمه عسکری، سرمربی تیم چادرملو گفت: ما بازیکنانی از شهر های مختلف کشور را در اختیار داشتیم و مهسا قادری و سارا بطحا از ملی پوشان جوان ما بدون تردید موفقیت چادرملو با حمایت مدیرعامل باشگاه ادامه خواهد یافت اما هنوز برنامه ای برای حضور در لیگ برتر از سوی باشگاه به ما اعلام نشده است.

نکته جالب اینکه مربیان چادرملو و نفت امیدیه مدرس دانشگاه بوده و دو سطح مربیگری بین المللی را پشت سر گذاشته است.

گفت و گو: جمشید حمیدی