پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
می خواهم مربیگری را ادامه دهم

سیدی: عاشقانه راگبی را دوست دارم

آزاده سیدی کاپیتان تیم ملی راگبی از ورزش حرفه‌ای برای همیشه خداحافظی کرد تا از این پس در امر مربیگری فعالیت کند. بر همین اساس مصاحبه‌ای با وی گرفتیم که می‌خوانید.

با راگبی چه افتخاراتی کسب کردید؟

شروع راگبی من از سال ۱۳۸۶ بود، به دلیل هیجانی که این رشته توپی داشت انتخاب و به صورت حرفه‌ای دنبال کردم.

متاسفانه به دلیل اینکه همزمان بازیکن تیم ملی کبدی بودم نتوانستم در خیلی از مسابقات را شرکت کنم با همین شرایط ۷ قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ کشور را در کارنامه دارم، همچنین سال ۲۰۱۵ به همراه تیم‌ملی به مسابقات انتخابی المیپک رفتم و در کارنامه ورزشی خود سومی غرب آسیا در سال ۱۴۰۰ کسب کردم.

دلیل خداحافظی‌ از ورزش حرفه‌ای چیست؟

دلیل اینکه از راگبی خداحافظی کردم فقط آسیب بود، من همچنان راگبی را عاشقانه دوست دارم و واقعا از خداحافظی تلخی که داشتم خیلی ناراحتم.

برنامه‌ برای بعد از خداحافظی چیست؟

می‌خواهم ورزش حرفه‌ای را  کنار بگذارم و مدتی استراحت کنم. اما هدفم مربیگری در رشته‌ای است که در آن تخصص دارم.

آینده راگبی را چطور می‌بینید؟

راگبی واقعا آینده ای خوبی دارد چون‌ این ورزش تبدیل به فدراسیون شده می‌تواند بهتر هم شود.

امیدوارم‌ مسئولین ورزش کشور نگاه ویژه‌تری به راگبی خصوصا راگبی بانوان داشته باشند و اینکه مسابقات زیادی برای تیم ملی ایران تدارک ببینند. چون راگبی به تجربه‌ای است که کسب می‌کنند هرچی تجربه بیشتر باشد رنگ مدال خوشرنگ تر می‌شود.

در پایان صحبتی دارید؟

من به شخصه عاشق راگبی هستم و این چند سالی ک بازی کردم واقعا لذت بردم از زمین راگبی از توپ راگبی حس خوبی می‌گیرم و امیدوارم در سالهای آتی شاهد موفقیت‌های بیشتر فدراسیون راگبی و‌ دوستانم باشم چون از صمیم دلم موفقیت راگبی را می خواهم.

گفت و گو: مهدی جمشیدیان