جمعه هفتم اردیبهشت ماه

نشست بین المللی برای بررسی ضربه مغزی در فوتبال

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از برگزاری دومین نشست هیات انجمن بین المللی فوتبال به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از برگزاری دومین نشست هیات انجمن بین المللی فوتبال به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی ، دومین نشست IFAB (هیات انجمن بین المللی فوتبال) درباره ضربه مغزی (CEG) متشکل از متخصصین کانکاشن ، پزشکان تیم ، نمایندگان بازیکنان ، مربیان ، سازمان دهندگان مسابقات و داوری و قوانین کارشناسان بازی به ریاست جاناتان فورد ، رئیس اجرایی اتحادیه فوتبال ولز و عضو هیئت مدیره IFAB برگزار شد.


این جلسه که از طریق تماس ویدئو کنفرانس برگزار شد و با توجه به اینکه قوانین محدود به انجام یک مسابقه است ، رایزنی های خود را در مورد اینکه چگونه قوانین بازی می تواند در مدیریت حوادث احتمالی یا ضربه مغزی واقعی در طول یک بازی نقش داشته باشد ، ادامه داد.


پس از بررسی تحولات رخ داده از اولین جلسه CEG که در تاریخ 30 ژانویه 2020 برگزار شده بود، این گروه بر اصول اصلی پروتکل "جایگزینی دائمی اضافی" ، برای بررسی بیشتر محیط های مسابقات و جداول زمانی مسابقات متمرکز شدند.

 

لزوم حفاظت از بازیکنان 


CEG مجدداً تأكید كرد كه محافظت از بازیکنان هدف اصلی است و به روشی شفاف و یكنواخت نیاز است كه بتوان در تمام سطوح بازی از آن استفاده کرد. بنابراین ، این گروه موافقت کردند که استفاده از قانون "اگر شک دارید ، اورا را بیرون بیاورید" برای بازیکن مشکوک به کانکاشن، بهترین راه حل برای حفاظت از سلامتی بازیکنان فوتبال است.


همچنین اعضای جلسه در پایان توصیه کردند که برای تسهیل ارزیابی این قانون، از تاریخ ژانویه 2021 ، هر برگزارکننده مسابقه ای که علاقه مند است تا این قانون در آن اعمال شود، با همکاری زیرمجموعه پزشکی FIFA و سایر ذینفعان مشاوره بیشتری دریافت کند. بر اساس بازخوردهای مربوط، نتایج روشن ، علمی و مبتنی بر فوتبال جمع آوری خواهد شد تا IFAB ، FIFA و گروه های متخصص بتوانند تأثیر این تغییر قانون را ارزیابی کرده و توصیه های مناسب را ارائه دهند.