پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان

کلهر: محوطه ورود بانوان فرهنگی تر شود

معاون وزیر ورزش درباره اقدامات انجام شده در حوزه ورود بانوان به ورزشگاه ها و برخی مسایل متبلا به ورزشگاه ها سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ سینا کلهر در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: در بخش هواداری نه غیر از آن، ماموریتی بوده که به ما سپرده شده، مصوباتی برای نهادهای بالادستی وجود داشت که وظیفه ما پیگیری و اجرایی کردن آن بود. حالا کار ما چه بوده است؟ دوستان شما گاهی با ما شوخی می‌کردند و می‌گفتند چه زمانی زیرساخت‌ها فراهم می‌شود؟

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: کار ما این بود که کمک کنیم زیرساخت‌ها فراهم شود و شرایط مناسب فرهنگی برای حضور بانوان به وجود بیاوریم. این اتفاق در ماه‌های گذشته افتاده است. البته در چند شهر مشکل زیرساختی داریم مثلاً اصفهان در ورودی ورزشگاه‌ها. چند بار کارشناسان ما رفته‌اند و آنجا را بررسی کردند اما ورودی ورزشگاه همچنان مشکل دارد. اصلاً مسئله ورود بانوان و مردان نیست بلکه از نظر امنیتی و جانی مشکل وجود دارد، بنابراین از نظر پدافند عاملی نیاز به ارتقاست. یا ورزشگاه یادگار امام یا خوزستان هم فکر می‌کنم این مشکل را دارند. به غیر از این سه چهار مورد که اشاره کردم و ما نتوانستیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم در سایر ورزشگاه‌ها بانوان حضور پیدا می‌کنند.

کلهر ادامه داد: مشکل جدی وجود نداشته است البته بالا پایین داریم تا این فرهنگ نهادینه و از حاشیه‌هایی که در پیرامون وجود دارد کاسته شود. کمی به زمان نیاز داریم اما فکر می‌کنم مسئله ورود زنان به ورزشگاه حل شده است. وظیفه ما این است پایش کرده و کمک کنیم این محیط فرهنگی شود. مسئله ورود بانوان به ورزشگاه تمام شده اما مسئله هواداری و فرهنگ هواداری هنوز تمام نشده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ناهنجاری‌ها هنوز در ورزشگاه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از رفتارهای غیر فرهنگی که فکر می‌کردیم با ورود بانوان به ورزشگاه حل شود و البته کم شده اما هنوز وجود دارد. وظیفه ما این است کمک کنیم این مسائل حل شود فدراسیون فوتبال هم کمک می‌کند. فکر می‌کنم نیم فصل دوم یکی دو اتفاق خوب رخ دهد. ما امیدوار هستیم فصل تمام شد در حوزه هواداری اتفاقات خوبی بیفتد.

وی همچنین درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین در جام ملت‌ها، گفت: ما قهرمانی می‌خواهیم و منتظر جام هستیم. البته کارشناسان فنی باید نظر دهند اما از نظر اینکه خارج از گود هستیم بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم، بچه‌ها انگیزه دارند و از همیشه به جام نزدیکتر هستند.

فرنوش صادق زاده