چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

ترس مورایس از ستاره ها!

سپاهانی‌ها مدعی هستند از ابتدا بازیکنی از تیمشان محروم نبوده و آنها احتیاط کرده و آنها را به میدان نفرستادند.

به گزارش البرزورزشی:بنا بر ادعای سپاهانی‌ها درحالی‌که به نظر می‌رسید بازیکنان سپاهان نظیر پیام نیازمند اجازه حضور در میدان را ندارند، این بازیکنان هیچ‌کدام محروم نبودند و می‌توانستند بازی کنند اما باشگاه سپاهان و شخص مورایس به خاطر اینکه تیم بحران زیادی را تحمل کرده بود در استفاده از این بازیکنان تا اصلاح کامل قراردادشان، احتیاط کرد.

براساس قوانین، بازیکن در صورتی محروم می‌شود که کل قراردادش باطل باشد اما در موارد حقوقی فوتبال و فیفا یک بند از قرارداد، کل آن را باطل نمی‌کند. درنتیجه از ابتدا ممنوعیتی برای استفاده از آنها وجود نداشت. باشگاه سپاهان چون درخصوص این موارد تردید داشت برای استفاده از این بازیکنان احتیاط کرد و ترجیح داد آنها را تا مشخص شدن کامل وضعیت‌شان به میدان نفرستد چون نگران بود دوباره وارد پروسه حقوقی شود.

 از این‌رو به سرعت قراردادها را به‌طور کامل اصلاح کرد و با در نظر گرفتن ۲۵ درصد افزایش قیمت با اطمینان خاطر این بازیکنان را در بازی با شمس‌آذر به میدان فرستاد. به‌طور مثال قرارداد پیام نیازمند اصلاح شد و از ۴۰ درصد افزایش به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و آن ۱۵ درصد در قرارداد سال جاری لحاظ شد.

درنتیجه فسخ قرارداد و جدایی برخی از بازیکنان یا همان لیست مازاد ربطی به بازی کردن آن سه بازیکن در بازی با شمس‌آذر نداشت. در ابتدا بحث دو تا سه بازیکن مازاد بود سپس نیکفر اعلام کرد لیست مازادشان شامل پنج بازیکن است که مورایس آنها را نمی‌خواهد اما با توجه به روند مذاکرات و فعالیت باشگاه سپاهان در نقل و انتقالات به نظر می‌رسد که سرمربی سپاهان از موضع خود کوتاه آمده است.