پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اسنوکر جایزه بزرگ بازخورد رفتار وفایی

حسین وفایی هفته گذشته در اولین رقابت خود در چارچوب جایزه بزرگ انگلستان نتوانست صعود کند.

به گزارش البرزورزشی:او تنها نماینده ایرانی در لیگ حرفه‌ای اسنوکر جهان است که آوازه قهرمانی او در تورنمنت شوت‌اوت سال‌های گذشته و پیروزی مقابل رونی‌اُسالیوان، اسطوره اسنوکر جهان، در بین بازیکنان لیگ حرفه‌ای برای او جایگاه به وجود آورده است.

مسابقات جایزه بزرگ جهان بین ۳۲ بازیکن برتر جهان برگزار می‌شود و وفایی موفق شد اولین حریف خود را با نتیجه ۴-۳ پشت سر بگذارد. وی در مرحله دوم رقابت‌ها با مارک ویلیامز از کشور ولز رو به رو شد که سال‌هاست در این رشته فعالیت می‌کند و بارها قهرمان لیگ حرفه‌ای و رقابت‌های جهانی شده است. ویلیامز تاکنون موفق به کسب ۲۴ عنوان قهرمانی در مسابقات رنکینگی، سه عنوان قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی مسترز و دو عنوان قهرمانی بریتانیا را در کارنامه خود جای داده است. وی با ۴۹ سال سن، سابقه ۳۱ ساله در لیگ حرفه‌ای دارد.

ویلیامز در گذشته ۶ بار با حسین وفایی رو به رو شده بود که ۵ بار پیروز میدان بوده است. وی این بار نیز موفق شد برای ششمین بار حسین را با نتیجه ۴-۱ شکست دهد و به یک چهارم مسابقات جایزه بزرگ جهان صعود کند. پس از آنکه وفایی این بازی را از دست داد، بدون توجه به ویلیامز سالن مسابقه را ترک کرد، در صورتی که رسم احترام در اسنوکر و یا هر ورزش دیگری این است که ورزشکاران بعد از پایان بازی به نشانه احترام به سمت هم می‌روند و با یکدیگر دست می‌دهند.