چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
میزبانی تنیس ایران در کشور ثالث!

توکلی: حق کشی آشکار است

زور تنیس ایران نرسید و کشور های غربی رای به استونی دادند تا مسابقه این تیم با ملی پوشان کشورمان در زمین کشور ثالث بازی کنند.

محمدرضا توکلی سرمربی تیم ملی کشورمان در گفت و گو با البرز ورزشی در اینباره گفت: این همه زحمت کشیدیم تا بتوانیم بعد از 40 سال میزبان یک تیم اروپایی در ایران باشیم و امیدوار بودیم که در زمین خاکی امجدیه با حضور تماشاگران پر شور بتوانیم یک پیروزی ارزشمند به دست آوریم اما علی رغم تایید فدراسیون جهانی تنیس مبنی بر میزبانی ایران متاسفانه دادگاه های دیگر به سود کشور استوونی رای داد و این یک حق کشی آشکار است اما دلایل غیر ورزشی از جمله بحث امنیت میزبانی را از ما گرفته است.

درصورتی که این همه مسابقات در کشور ما به بهترین وجه برگزار می شود و هیچ فدراسیون در دنیا چنین حقی را از ورزش ایران سلب نکرده است.

توکلی در پاسخ به پرسش ما که با این همه چقدر شانس شکست استوونی را در زمین بی طرف داریم گفت: از دو سال پیش که من سرمربی تیم ملی را برعهده گرفتم از رتبه 94 به رنکینگ 74 ارتقا پیدا کردیم اما رنکینگ استوونی 60 است که 14 پله از ما جلوتر ایستاده است. تیم آماده ای داریم اما استوونی هم بازیکنانی دارد که رنکینگ انفرادی 200 دنیا را دارند.

به این ترتیب عصر امروز کمیته فنی دیویس کاپ فدراسیون تنیس درباره انتخاب میزبان مسابقه تصمیمی گیری خواهد کرد، در اینباره توکلی گفت: متاسفانه کشوری مانند عمان زمین خاکی ندارد به همین دلیل احتمال اینکه در کشوری مانند ترکیه یا سریلانکا با استوونی بازی کنیم وجود دارد.

گفت و گو: ج - دوستدار