چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نمایش یوزهای ایرانی پیش چشم هواداران؛

صعود قدرتمند با گذر از سد امارات

برای تثبیت صعود و صدرنشینی گروه c چشم انتظار نمایش برتر یوزهای ایرانی در تقابل با امارات هستیم.

قلعه نویی در این میدان سرنوشت ترکیب کامل و نفرات شاخص خود را روانه میدان خواهد کرد. پائولو بنتو مربی پرتغالی تیم ‌امارات برای رویارویی با تیم ‌ما دغدغه فراوانی خواهد داشت.

آنها در مصاف با فلسطین با اخراج خلیفه مبارک مدافع خشن خود مواجه شدند و در اواسط وقت نخست با ده‌ بازیکن به ادامه بازی پرداختند. در تمرین روز گذشته تنها مجید حسینی به دلیل مصدومیت در کنار زمین به تمرینات اختصاصی پرداخت بقیه نفرات از جمله شجاع، سردار و ترابی سرحال و قبراق نشان دادند.

خط دفاع امارات با حضور خالد ابراهیم، عبدالله ادریس و ماجد راشد روز سختی برای مهار طارمی و آزمون خواهد داشت.

در خط میانی، پائولو بنتو مربی امارات به دو بازیکن کلیدی خود (کایو کاندو و فابیو لیما)‌ نظر ویژه‌ای دارد. کاندو اصلیتی برزیلی دارد. فابیو لیما هافبک باشگاه الوصل هم پرتغالی است.

این دو بازی ساز و طراح اصلی امارات هستند. جدال این دو با عزت الهی و قدوس و جهانبخش در خط هافبک دیدنی خواهد بود.

در خط حمله امارات سلطان عادل مرد اول است که بنتو او را به علی مبخوت ترجیح داده است. علی ‌صالح و یحیی الغسانی دیگر بازیکنان کلیدی امارات در خطوط میانی و حمله هستند.

حریف ما اساسا با کندی مدافعانش رو به رو است. به نظر می رسد بنتو با دفاع دولایه و با سه دفاع مرکزی و دو دفاع کناری در برابر تیم‌ما حاضر شود.

تجمع نفرات، بازی بسته و مسدود ساختن کانال های کناری تیم ایران یقینا در دستور کار بنتو خواهد بود. در ادامه بازی، آنها به ضد حمله و بهره بردن از ضربات سلطان عادل و کاندو نظر دارند.

در تیم‌ما هم کارهای ترکیبی سردار و طارمی در عمق و استفاده از سرعت قائدی و جهانبخش از کناره ها باید در دستور کار باشد.

به طور کلی خط دفاع امارات در کارهای سرعتی و ترکیبی ضعف های عمده دارد. دریافت دو ‌گل از هنگ‌کنگ و فلسطین نشان از ضعف امارات در فاز دفاعی دارد.

در خط میانی باید به بازی سازی قدوس و میدان‌داری عزت الهی توجه ویژه داشت.

امارات در درون دروازه از خالد عیسی  عضو تیم العین سود می برد. او در برابر فلسطین ستاره میدان بود.

در مجموع باید اعتراف کرد امارات درقیاس با گذشته فاقد تیمی با کلاس و منسجم بوده است. آنها در دوره گذار به تحول گرایی و تغییر در بافت کلی تیم روی آورده اند و بنتو در صدد نظم بخشی به تاکتیک‌تیمی است.

تیم ‌ما در‌گام سوم با بازگشت شجاع و حضور کنعانی به ایجاد هماهنگی و انسجام در فاز دفاعی دلبسته است.

رضاییان در راست پایه گذار حملات و طراحی حملات خواهد بود. در جناح چپ خط دفاعی باید دید قلعه نویی به حضور حاج صفی حکم می دهد یا از میلاد محمدی استفاده خواهد کرد.

بیرانوند اگرچه در برابر هنگ‌کنگ یکی دو بار لغزش داشت، اما نفر اصلی و شاخص ما در درون دروازه و ساختار دفاعی است. با این اوصاف و چیدمان دو تیم و طراحی مربیان در مستطیل سبز باید گفت: در این میدان عیار واقعی تیم‌ما آشکار خواهد شد.

با برد مقابل امارات و صدر نشینی قاطعانه می توان برای رقبا خط و نشان کشید و با انگیزه بهتر و روحیه ای قوی‌تر به مراحل حذفی قدم گذاشت.

در دیگر بازی گروه‌ هم هنگ کنگ‌ با‌ فلسطین مصاف خواهند داد.

نویسنده: احمد میرزاییان