چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

آذرپیرا به گزینشی المپیک اعزام خواهد شد

برنامه مسابقات آسیایی و گزینشی المپیک اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: بیشکک قرقیزستان در روزهای 11 تا 16 آوریل 2024 (23 تا 28 فروردین 1403) میزبان مسابقات قهرمانی آسیاست و بعد از آن نیز 19 تا 21 آوریل (31 فروردین تا 2 اردیبهشت) مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا را میزبانی می‌کند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران علاوه بر اعزام 10 کشتی‌گیر به مسابقات قهرمانی آسیا، سه کشتی‌گیر دیگر را نیز در سه وزن 57، 74 و 97 کیلوگرم با خود به بیشکک خواهد برد تا در سه وزنی که در پیکارهای جهانی 2023 بلگراد نتوانستیم سهمیه المپیک را بگیریم، به دنبال مجوز حضور در المپیک باشیم.

پیش از تورنمنت زاگرب، احمد جوان در 57 و یونس امامی در 74 از گزینه های اصلی اعزام به گزینشی المپیک بودند و پس از نتایج رقم خورده در زاگرب همچنان از گزینه های اصلی حضور در گزینشی المپیک محسوب می‌شوند اما با توجه به پلن B کادرفنی، در صورتی که احمد جوان موفق به کسب سهمیه المپیک در آسیا نشود علیرضا سرلک، نایب قهرمان کشور در گزینشی آخر که در استانبول برگزار می‌شود حضور خواهد یافت.

بنابراین ابراهیم خواری نفر سوم کشور نیز گزینه اعزام به قهرمانی آسیاست. رضا اطری در 61کیلوگرم و رحمان عموزاد در 65کیلوگرم به قهرمانی آسیا خواهند رفت.

ملی پوش وزن 70کیلوگرم اعزامی به قهرمانی آسیا از میان امیرمحمد یزدانی و محمدعلی عموزاد انتخاب خواهد شد‌. حسین ابوذری در 74، محمد نخودی در 79 ، هادی وفایی‌پور در 86کیلوگرم و امیرحسین فیروزپور در 92کیلوگرم آزادکاران ایران در قهرمانی آسیا خواهند بود. آن طور که پیداست، کامران قاسمپور علی رغم غیبت در قهرمانی کشور و شکست در برابر کایل اسنایدر در زاگرب همچنان گزینه اصلی کادرفنی برای حضور در قهرمانی آسیاست و امیرعلی آذرپیرا به گزینشی المپیک اعزام می‌شود و اگر موفق به کسب سهمیه در بیشکک شود، قاسمپور عملا شانسی برای حضور در المپیک نخواهد داشت. در وزن 125کیلوگرم نیز، ظاهرا گزینه کادرفنی برای قهرمانی آسیا، امیرحسین زارع است.