چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

بازتاب پیروزی های فوتبال ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران نیاز به حمایت روانی دارد اما در تعریف های خود باید جانب احتیاط را بگیریم و دچار افراط و تفریط نشویم.

اینکه خاستگاه فوتبال وابسته به کدام ملل و کشور است مهم نمی نماید، این ورزش امروز مانند جادویی است که همه دنیا را در بر گرفته است و از قضا همین اقبال عمومی باعث شده که بر سرعت پیشرفت این ورزش افزوده شود و نگاه همه ملت ها به گردش توپ گرد در مستطیل سبز باشد.

فوتبال امروز دیگر یک ورزش صرف نیست و بازتاب های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم دارد و این را ما ایرانی ها به خوبی لمس کرده ایم.

شب گذشته که تیم ملی دو بر یک امارات را شکست داد بازتاب هایی مثبت و امیدوار کننده را در جامعه منتشر کرده است و همه ازفرصت طلبی فوق ستاره این روز های فوتبال آسیا و ایران می گویند و از هوش و ذکاوت سردار آزمون یا کلین شیت های علیرضا بیرانوند که گوشه هایی از هنرش را در مهار یک پنالتی بار دیگر به نمایش درآورد البته که ما نیز هم پای همه ی مردم این برد ارزشمند را به لحاظ منطقی گرامی می داریم.

اما ضرب المثلی داریم که نباید با یک مویز گرمی و یک غوره دچار سردی شویم بنابراین با اعتقاد به اینکه مسابقات دشوار تری را پیش رو داریم باید به لحاظ تاکتیکی و حساب شده تر بازی کنیم، فاصله خطوط را نظم ببخشیم و در دفاع مبتنی بر اسلوب فنی عمل کنیم.

پوشش دادن یک اصل غیر قابل انکار در ورزش های گروهی از جمله فوتبال است پس انتظار داریم که تیم ملی در مسابقه به مراتب دشوار تر با سوریه منطقی تر عمل کند تا هافبک ها و گلزن های ما از دوندگی های خستگی ناپذیر به گل های بیشتری دست پیدا کنند.

فوتبال برای رسیدن به اهداف ملی اشتیاق خستگی ناپذیر طلب می کند و ما این ویژگی عالی را در بین توپچی های ملی پوش دیده ایم، فوتبال ایران با این بضاعت فردی لایق قهرمانی در آسیا است.

 به هر روی سایت «footyrankings» که جایگاه تیم‌های ملی پیش از اعلام رسمی توسط سایت فیفا را پیش بینی می‌کند، اعلام کرده که تیم ملی ایران با توجه به پیروزی‌های تیم ملی سنگال در جام ملت‌های آفریقا در رنکینگ جهانی صعودی نخواهد داشت و در همان رده بیست و یکم باقی می‌ماند. تیم سنگال در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فیفا یک رده از تیم ایران بالاتر و در جایگاه بیستم دنیا قرار داشت.

این سایت همچنین اعلام کرده که ژاپن به دلیل شکست برابر عراق با کسر ۴۳/‌۲۵ امتیاز مواجه خواهد شد و با یک رده نزول در جایگاه هجدهم دنیا قرار می‌گیرد. این خبر می‌تواند برای ملی‌پوشان خبر خوبی باشد تا آنها با پیروزی برابر امارات فاصله امتیازی خود را با تیم ژاپن کاهش دهند و خود را به صدر آسیا نزدیک کنند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی