پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پیشواز بدمینتون بین المللی فجر

هندی ها لشکرکشی کرده اند!

پیش مسابقات بدمینتون بین المللی فجر از فردا در شهرستان یزد آغاز می شود.

در این بخش از رقابت ها بازیکنان جوان کشور های هند، ایران، اوگاندا، جمهوری آذربایجان و بازیکنان تیم های ملی جوانان ایران با هم مسابقه خواهند داد.

پیکار های جوانان درواقع از سی و دومین دوره بدمینتون فجر مجزا است چرا که در بخش بزرگسالان راکت به دستان 28 تیم از سراسر دنیا ازجمله مالزی، اندونزی، هند، مکزیک، ویتنام، اسپانیا، استرالیا و از روز نهم بهمن ماه دست به راکت می شوند.

هندی ها با حدود 40 بازیکن به روایتی لشکرکشی راه انداخته اند، بدمینتون اواخر قرن 18 از هند آغاز شد که پونا نام داشت اما در کشور ما به طور رسمی بعد از بازی های آسیای تهران پا گرفت و یک مربی هندی به نام دیپوگوش نقش مهمی در گسترس این ورزش به ظاهر سبک اما سنگین ترین ورزش های دنیا ایفا کرد.

هندی ها که موقعیت خوبی در سطوح بین المللی دارند همواره جوانان و نوجوانان خود را در تورنمنت های مختلف محک می زنند و بدون تردید در این مسیر نگاه خیلی جدی به جوایز 15 هزار دلاری تورنمنت بین المللی فجر ندارند اما برای ورزش کشور ما از تورنمت یاد شده از این بابت حائز اهمیت است که بیش از 20 بازیکن دختر و پسر ایران در یک دوره مسابقات رسمی به کسب تجربه می پردازند.

این رقابت ها قدیمی ترین تورنمنت بین المللی داخل کشور ما محسوب می شود که همه ساله در ایام دهه فجر برگزار می شود، سرداور مسابقات خانم لیو از کشور چین و کمک داور از کشور ما خواهد بود و پیش از یک دوره مربیگری لول وان زیر نظر سم مدرس کنفدراسیون بدمینتون آسیا در یزد برگزار خواهد شد.

نکته جالب اینکه ثریا آقایی بدمینتون باز المپیکی ایران که در اثر مصدومیت ناچار به کناره گیری از ورزش قهرمانی شده است به عنوان مربی در خدمت بدمینتون بازان دختر ایران خواهد بود.

گزارش: ج - دوستدار