چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
عجیب ترین‌ یک هشتم جام‌ملتهای آسیا؛

تقابل حساس عربستان و کره جنوبی!

نتایج عجیب دورمقدماتی وتقابل کره و عربستان را باید فینال زودرس جام تلقی کرد.برنده این بازی با استرالیا مصاف می دهد.ایران هم در صورت عبور از سوریه با ژاپن جدالی سرنوشت ساز خواهد داشت.

بسیاری از کارشناسان نمایش تیم عراق را  در مرحله مقدماتی دور از انتظار قلمداد کردند.
آنها تیمی دونده و سختکوش هستند و مانند تیم ما در خط حمله از دو بازیکن زهردار سود می برند( ایمن حسین و مهند علی ) در بهترین شرایط قرار دارند.عراق در مرحله حذفی با اردن روبرو می شود.
برنده این دیدار با برنده امارات و تاجیکستان مصاف می دهدکه تا حدی ساده تر از گروه‌های دیگر است، در پایین این جدول استرالیا با اندونزی رقابت می کند.
کره جنوبی برای گریز از تقابل با ژاپن در مرحله یک شانزدهم مانع دیگری را انتخاب کرد و با نمایشی انتخاب شده و غیر واقعی
 با مالزی به تساوی ۳بر۳ رسید. بحرین هم در رقابتی عجیب اردن را با یک گل شکست داد.
در این گروه در میان حیرت کارشناسان بحرین صدرنشین شد. کره دوم شد و اردن در جای سوم گروه ایستاد.
رویارویی کلینزمن و مانچینی دو سرمربی سرشناس کره و عربستان هم دیدنی و سرنوشت ساز خواهد بود. باخت عربستان و حذف این تیم قطعا مشکلاتی برای مانچینی ایجاد خواهد کرد.
این مربی ایتالیایی پیش از شروع مسابقات هم با سیل انتقادات کارشناسان و رسانه های عربستانی روبرو بود.
در گروه دیگر جدول تیم ایران با سوریه بازی می کند..پیش‌درآمد این دیدار را باید رویارویی ایران با ژاپن قلمداد کرد که فینال زودرس دیگری خواهد بود.
بازی هجومی و برتر ایران با امارات معادلات و محاسبات اولیه را تغییر داد.بسیاری از کارشناسان حاضر تیم ایران را شانس اول قهرمانی قلمداد کردند.رسانه های قطری و اماراتی با آمادگی طارمی و نمایش موثر آزمون به صورت گسترده از ساختار خوب ایران در فاز تهاجمی می گویند.
رسانه های اماراتی پس از شکست تیمشان مقابل ایران سیل انتقادات خود را متوجه کادرفنی و بازیکنان کردند.
تیم فلسطین که با نمایشی خوب به دور بعدی راه‌یافته است با قطر میزبان دیدار خواهد داشت. در این دوره فلسطینی ها ازحمایت قاطبه مردم‌ جهان به ویژه آسیایی ها روبرو بوده اند. پایداری و استقامت بی بدیل  مردم غزه همه را به تمجید واداشته است .آنها برای نخستین بار به مرحله بعد راه یافته و باعث شور و نشاط در میان هموطنان خود شدند.
این دستاورد بزرگ و حمایت مردم جهان از مردم فلسطین را باید ره آوردی مغتنم از جام ملتها دانست که رژیم اشعالگر‌ قدس را در گوشه رینگ قرار داد.
رودررویی تایلند و ازبکستان را هم باید به حساب خوش شانسی ازبکها گذاشت. آنها در صورت عبور از تایلند با برنده قطر و فلسطین دیدار می کنند که خیلی ساده تر از دیگر پیکارها است.
دیدارهای حذفی از روز یکشنبه آغاز می شود.
تیم‌ما چهارشنبه با سوریه پیکار خواهد کرد.هشت روز استراحت برای تیم از جهاتی مختلف دارای ویژگی است.
اولا تمرینات آماده سازی و رفع مصدومیت بازیکنان با درایت کادر فنی و گروه‌ پزشکی انجام خواهد شد.
ثانیا تیم ما از نتیجه دیدار ژاپن و بحرین مطلع خواهد شد و با نگاه دقیق تری آماده مقابله با سوریه می شود. با نگاهی اجمالی به نمایش تیمها و فراز و فرود رقبا می توان گفت : شرایط برای قهرمانی تیم ما فراهم است. در این‌مسیر باید هوشیار بود و با درایت عمل کرد.
اگر بازیکنان ما در زمین دچار لغزش نشوند و ساختار دفاعی را جدی بگیرند، می توان در فاز هجومی به رقبا ضربه زد و قدم به قدم به هدف نزدیک شد.
با خوش بینی به ادامه پیکارها می نگریم و امیدواریم این بار با کسب جام بساط نشاط و شادی هواداران فراهم و مهیا شود.

نویسنده: احمد میرزاییان