پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ورزش با اینگونه اقدامات بیگانه است؛

گلایه از رفتار یامین پور جوان!

بر اساس یک طرح مطالعاتی و تجربه چهل ساله معتقدیم ورود عناصر سیاسی به عرصه مدیریت ورزش، عمدتا کسب شهرت و استفاده از تبلیغات وسیع رسانه ای بوده است!

این فضا برای سیاسیون عمدتا سکوی پرتاب تلقی شده و افراد بر اساس توصیه صاحبان قدرت و منصب به بدنه مدیربت ورزش تحمیل می شوند!

اقدام اخیر یامین پور برای جدا شدن از بدنه ورزش و خداحافظی معنادار را در تضاد با روح ورزش می دانیم.

شاکله ورزش با جوانمردی، تکریم بزرگان و تعظیم شعائر اخلاقی و اسلامی عجین است.

صاحب این قلم به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ ورزش و رسانه به شدت از نوع رفتار و اقدام جناب یامین‌پور گلایه دارم. قصد نیت خوانی ندارم که ایشان چگونه و براساس کدام منطق، تجربه و شناخت به عرصه مدیریت ورزش وارد شدند.

 ایشان بر اساس یک روال و منطق معمول و با حکم وزیر وقت ورزش جناب آقای سجادی به عنوان معاون امور جوانان انتخاب شدند.

پسندیده تر آن بود که جدا شدن ایشان هم با تقدیم استعفا و کسب اجازه از مقام وزارت انجام می شد نه با اطلاع رسانی چند خطی در فضای مجازی؟

مگر شما از طریق فضای مجازی به این ‌منصب برگزیده شده بودید که حالا یکطرفه از پذیرش آن منصرف می شوید؟ یعنی که چه ما رفتیم خداحافظ!

گفته بودید: ما سرباز هستیم و... این جمله متواضعانه شما را ارج می نهیم و در منصب جدید در دولت برای شما توفیق روز افزون آرزو می کنیم.

اما پسندیده آن بود که سرباز به مقام بالاتر و فرمانده خود احترام می گذاشت و بر اساس یک اقدام اخلاقی حاکم بر ورزش سلسله مراتب را طی می کرد و بعد  در فضایی دوستانه جدا می شد و...؟

البته اعتقاد داریم نمایندگان محترم مجلس به دلیل‌ضعف مجموعه مدیران وزارت ورزش و جوانان به استیضاح دکتر سجادی رای دادند. در این زمینه قرار نبود تنها سجادی قربانی شود.

ساختار مدیریت ورزش و ناکارآمدی این مجموعه اظهر من الشمس بود و نمایندگان مردم در مجلس را وادار به تصمیم و جراحی کرد و...

از طرفی دکتر هاشمی در شش ماهه اخیر نقدها و گلایه ها را به جان خرید و با صبوری، اخلاق مداری و رعایت کلیه شئون اسلامی، تغییری در بدنه ورزش و در جمع معاونان ارشد ایجاد نکرد و خصوصا پای شما ایستاد.

مطالبه جامعه ورزش از یامین‌پور جوان این بود که در برابر این همه تواضع وزیر، اقدامی متقابل انجام می داد و با کسب اجازه از مقام وزارت و تقدیم استعفا به ایشان از بدنه ورزش جدا می شد؟

مطالبه و گلایه جدی ما اهالی رسانه از شما این‌ نکته مهم بود که پس از جدایی از بدنه ورزش دستاورد و عملکرد خود را در این مدت رسانه ای می کردید و با مردم در میان‌ می گذاشتید؟

مردم و علاقمندان ورزش به ویژه جوانان مطلع می شدند که یامین‌پور  در مدت دو سال و نیم از قبول مسئولیت در ورزش چه کرده و کدام قدم های اساسی برای رفع و رجوع مشکلات جوانان برداشته است؟

طرح ها و برنامه های او چه بوده و کدام اقدام او به نتیجه نرسیده و یا نیمه کاره مانده است؟ در زمان قبول مسئولیت چه چیزی تحویل گرفته و حالا چه چیز آبادی تحویل داده است؟

امیدواریم دکتر هاشمی نقدهای مصلحانه و مشفقانه اهالی رسانه  در باره ضرورت تغییر اساسی در بدنه ورزش و در سطوح مدیریت ارشد این وزارتخانه را جدی بگیرد.

در این شش ماهه به اندازه کافی زمان از دست رفت و ورزش زیان و خسارت دید و...!

نویسنده: احمد میرزاییان