چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
شروع مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا؛

استرالیا و امارات در اندیشه صعود!

بعد از یک وقفه دو روزه و با انجام دو بازی مراحل حساس حذفی جام ملت‌ها آغاز می شود.استرالیا و امارات در اندیشه عبور از سد اندونزی و تاجیکستان هستند تا به یک چهارم نهایی صعود کنند!

از بعداز ظهر امروز و تا چهارشنبه ، هر روز دو بازی در دوحه برگزار می شود و ۱۶ تیم صعود کننده به تناوب به میدان‌ می روند.

امروز ابتدا استرالیا در دیداری که خیلی سخت به نظر نمی رسد با اندونزی مصاف می دهد.کانگوروها بر خلاف انتظار نمایش ایده آلی در دور مقدماتی نداشته اند.شاید آنها انرژی خود را برای مراحل بالاتر ذخیره کرده اند.

در دیدار دوم امروز جدال امارات و تاجیکستان هم تماشایی خواهد بود.امارات در دیدار با تیم ما خیلی منسجم و هماهنگ نبود.

آنها در خطوط دفاع تاثیرپذیر نشان دادند و با اماراتی که در سنوات گذشته می شناختیم و سراغ داشتیم فاصله بسیار داشتند.

در طرف مقابل تاجیک ها که برای اولین بار به مرحله بعد صعود کرده اند،با بازیهای خوب و سختکوشی، شگفتی ساز شدند.چه بسا تاجیک ها به پای حریف پیچیده و موجبات حذف امارات را فراهم کنند.فردا هم مصاف اردن و عراق فوق العاده حساس و دیدنی  خواهد بود.دو تیم تماشاگران بیشماری را به سوی ورزشگاه گسیل خواهند داشت.

اردن با نمایش خوب برابر کره همگان را متحیر کرد و عراق هم در جدالی سخت و سنگین ژاپن را از پیش رو برداشت.

عراق در گروه خود اول شد.اما اردنی ها با باخت مصلحتی در دیدار پایانی دور مقدماتی مقابل بحرین ترجیح دادند تا با قرار گرفتن در جایگاه سوم با عراق روبرو شوند.

ژاپنی ها که بعد از باخت به عراق در جای دوم گروه ایستادند،رویارویی با بحرین را برگزیدند،که خیلی هم پیروزی در آن دردسر ساز نیست.

قطر میزبان با‌ فلسطین پیکار دارد.این‌بهترین قرعه برای قطر بودکه برد در آن محتمل به نظر می رسد.

برخی از کارشناسان شرایط اقلیمی و آب و هوایی دوحه و فضای کلی رقابت‌ها را به سود کشورهای عربی قلمداد می کنند.فاصله کم کشورهای همجوار با قطر این فرصت را به هواداران تیمها می دهد تا بفوریت خودشان را‌به دوحه برسانند و حامی تیم خود باشند.

به همین جهت بحرینی ها با حضور پرتعداد هوادارانشان شاید بتوانند مقابل کره عرض اندام کنندو شگفتی ساز شوند.مهمترین دیدار این مرحله به تقابل حساس عربستان و کره جنوبی مربوط می شود.

کره با مربیگری کلینزمن و عربستان باتدابیر مانچینی ، اندیشه پیروزی و حذف تیم‌مقابل را در سر دارند.

یقینا در این دیدار اغلب سکوها در اختیار هواداران بی شمار عربستان خواهد بود.گویی این دیدار خانگی برای عربستان به حساب می آید.این‌موضوع شاید اساس کار تیمی کره را مختل کند.

عربستان در دیدارهای مقدماتی نمایش‌هایی فوق العاده نداشت.عمق دفاع عربستان آسیب پذیر است.سونگ و یارانش با سرعت فوق العاده و با کارهای ترکیبی توانایی تسخیر دروازه حریف را دارند.

البته کره ابها هم در خطوط دفاع و درون دروازه ضعف های عمده ای دارند و الدوساری و کانو می توانند با عبور از سد مدافعان کره ،نتیجه ای عجیب رقم بزنند.تیم شایسته ما هم روز چهارشنبه با سوریه جدال خواهد داشت.

فرصت خوب برای ریکاوری و برطرف کردن مصدومیت ها و سازماندهی تیم برای حضور موثر در مراحل حذفی را باید مغتنم شمرد و با تمرکز و آگاهی وارد میدان شد.در فرصت های بعدی به تفصیل در باره شرایط رقبای ایران و فضای کلی مسابقات سخن خواهیم گفت و مخاطبان را در جریان خواهیم گذاشت.

نویسنده:احمدمیرزاییان