پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

رهبری فرد:درویش نذر کرده پرسپولیس را نابود کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس موافق نیست.

بهروز رهبری‌فرد بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد انتخاب اوسمار نظرات خودرا‌با‌ما اینگونه در میان‌گذاشت: به نظر من بدترین اتفاقی که قرار بود برای پرسپولیس بیفتد افتاد. پرسپولیس مدعی قهرمانی است.چرا باید گل محمدی را بردارند و به جای آن مربی‌ای بیاورند که نام و نشان و رزومه‌ای ندارد. این کار یعنی آقای درویش عملا می‌خواهد پرسپولیس را نابود کند و دارد به این خواسته‌اش هم می‌رسد. قبلا هم صحبت کرده بودم و گفته بودم که اسم های بزرگی که باشگاه نام می‌برد فقط برای خواباندن جو است که هواداران را آرام کنند. من مطمئن بودم که هیچ اتفاق خوبی نمی‌افتد و مربی بزرگی را به پرسپولیس نمی آورند و همه اینها حرف است.

رهبری‌فرد در پاسخ به این سوال که آشنایی اوسمار به تیم ممکن است باعث این انتخاب شود و به تیم کمک کند اینطور توضیح داد: تدارکات هم با تیم بوده است پس یعنی آنها هم می‌توانند سرمربی پرسپولیس شوند چون با تیم بوده‌اند؟ سرمربی باید کاریزمای مربیگری داشته باشد. مگر اوسمار تا به حال سرمربی بوده است؟ سرمربی باید رزومه، جذبه، مدیریت و تاکتیک داشته باشد. باید ببینیم اصلا بازیکنان، اوسمار را به عنوان سرمربی قبول دارند یا نه. اوسمار دستیار گل‌محمدی بود الان چطور سرمربی شد؟ این که اوسمار تیم را می‌شناسد دلیلی برای درستی این انتخاب نیست. به نظر من اتفاقاتی که دارد می افتد نشان می دهد که نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود و آقایان مدیر دارند به هدفشان می‌رسند.

پیشکسوت پرسپولیس اوسمار را از قبل تعیین شده می‌داند: وقتی اوسمار تیم را تمرین می‌دهد، اردو برگزار می‌کند، بازی تدارکاتی برگزار می‌کند یعنی سرمربی است و آن حرفهایی که در مورد گزینه‌های دیگر سرمربی می‌زدند همه اش یک نمایش بود. به اوسمار گفته بودند شما سرمربی پرسپولیس هستی و این حرفها که ما برای انتخاب سرمربی می‌زنیم گوش نکن. ما این حرفها را برای آرام کردن دل هواداران میزنیم. از هفته‌های قبل کاملا مشخص بود که اوسمار سرمربی تیم است.

رهبری‌فرد ادامه داد: هواداران باید تنها یک خواسته داشته باشند و آن تغییر مدیریت باشگاه باشد. من فکر می‌کنم تمام اتفاقات را درویش رقم می‌زند. نمی‌دانم آقای درویش می‌خواهد یک تنه تیم را به کجا ببرد‌ و هدفش چیست! آقای درویش اگر به فکر خودش است الان استعفا بدهد بهتر است تا اینکه هواداران در ورزشگاه آزادی شعار حیا کن رها کن را بدهند و من فکر می‌کنم این اتفاق دور نیست.

رهبری فرد تلف کردن وقت برای مذاکره با برانکو را دلیلی برای بُرد خبری می‌داند و می گوید: آنها می‌دانستند که هواداران بعد از یحیی فقط برانکو را می‌خواهند‌ این همه کش مکش فقط یک بازی با اسم برانکو بود. مذاکره به این نیست که باشگاه چند دفعه مذاکره کند. وقتی با مربی مذاکره کردند و جوابش منفی بود من نمی‌دانم چرا اصرار دارند مذاکرات برانکو را ادامه دهند. من فکر می‌کنم ما حالا حالاها اسم برانکو را بشنویم و باز هم می‌گویند برانکو این هفته می‌آید، برانکو بازی بعدی می‌آید، برانکو دارد سوار هواپیما می‌شود، برانکو به کرواسی نرفته است، برانکو بلیت مشهد را گرفته است! با اسم این سرمربی، سر مردم را گرم می‌کنند. او اگر می‌خواست به ایران بیاید بهترین موقعیت آمدنش الان بود چرا که عمان از جام ملتها حذف شده است.

بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد آمدن آل کثیر و عبدالکریم به تیم گفت: من سوالی از باشگاه پرسپولیس دارم ما که سرمربی نداشتیم و مدیران دنبال برانکو بودند پس چه کسی به شما تاییدیه بازیکن قطری و آل‌کثیر را داد؟ اگر اوسمار سرمربی تیم نبوده و امروز انتخاب شده پس چه کسی این بازیکنان را جذب کرده است؟ پس آقای درویش شما هم سرمربی‌ای، هم بازیکن انتخاب می‌کنی و هم بازیکن می‌خری! من نمی‌دانم آقای درویش این قدرت را از کجا آورده است؟ من سوال دیگری از آقای درویش دارم عربستان بهترین لیگ را از نظر هزینه دارد و بازیکنانی که دوست دارد می‌خرد، بعد از عربستان کشور قطر است که بهترین بازیکنان را می‌گیرد و لیگ پویایی دارد. در قطر، جام جهانی و جام ملتها برگزار می‌شود چطور این‌همه تیم دارد و عبدالکریم بدون تیم بوده است؟ در فوتبال ما بی‌سابقه است که بازیکن قطری در لیگ ما بازی کند. بازیکن ایرانی زیادی بوده اند که بخاطر هزینه‌هایی که قطری‌ها می‌کنند در این کشور فوتبال بازی می‌کنند اما چطور عبدالکریم از قطر به ایران می‌آید؟! چون عبدالکریم قبلا بازیکن سال آسیا بوده ما باید آن را به پرسپولیس بیاوریم؟ اصلا جدیدا چه کسی بازی او را دیده است که ببینید از نظر فنی و بدنی چه شرایطی دارد؟!

گفت وگو:اکبرعزیزی