چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
بازتاب جشنواره بین المللی بدمینتون در یزد

لیو:شاهد یکی از تورنمنت های مهم جهان هستیم

دختران برتر مسابقات بین‌المللی بدمینتون سریز جوانان معرفی شدند.

جشنواره بین المللی بدمینتون فجر از فردا سی و دومین دوره خود را در شهر بادگیرها آغاز می کند.

در این رقابتها بیش از 50 ورزشکار از 28 کشور دست به راکت می شوند. دیروز پیش مقدمه رقابتها تحت عنوان سرریز با حضور بدمینتون بازان جوان برگزار شدتا فرصتی برای پشتوانه ها به وجود آید.

خانم لیوپینگ سرداور چینی رقابتها که به یزد آمده است می گوید: لحظات خوبی را در کشور شما سپری می کنم از نظر من جشنواره فجر یکی از بزرگترین مسابقات بین المللی در بدمینتون جهان محسوب می شود به این ترتیب مسابقاتی با پانزده هزاردلار جوایز نقدی را شاهد خواهیم بود تا یکی از پرتداوم ترین جشنواره های بین المللی ورزش ایران را برگزار کنیم این مسابقات به حتم برای راکت به دستان ایرانی تاثیر زیادی خواهد داشت.

به هر روی در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون «سریز» جوانان ۲۷ بدمینتون باز دختر از چهار کشور؛ آذربایجان، اوگاندا، هند و جمهوری اسلامی ایران برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در فینال بخش انفرادی این رقابت‌ها «زهرا رباطی و آیدا عنایتی» مقابل یک دیگر قرار گرفتند؛ که در نهایت زهرا رباطی با نتیجه دو بر صفر (۲۱ بر ۱۷ و ۲۱ بر ۱۹ ) آیدا عنایتی را شکست داد و عنوان قهرمانی پنجمین دوره مسابقات سریز جوانان را از آن خود کرد.

بر این اساس «آیسان زارعی و فاطمه زهرا شمس آبادی» مشترکا بر روی سکوی سوم بخش انفرادی این مسابقات ایستادند.

همچنین مرحله فینال بخش دو نفره دختران نیز بین دو تیم «آیدا عنایتی و فردوس فروغی» و «سحر حسین زاده و روژینا لطیفیان» برگزار شد که در نهایت تیم آیدا عنایتی و فردوس فروغی با نتیجه دو بر یک (۲۱ بر ۱۲، ۱۹ بر ۲۱، ۲۱ بر ۱۴) بر حریف خود غلبه کردند و عنوان قهرمانی بخش دونفره مسابقات بین المللی سریز جوانان را به دست آوردند.

بدین ترتیب تیم «یکتا خوگر و رامینا زارعی» به صورت مشترک با تیم «فاطمه زهرا شمس آبادی و فاطمه واعظیان» عنوان سومی را به نام خود ثبت کردند.

گزارش:ج-دوستدار