پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هنرنمایی تاجیک‌ ها با حذف امارات؛

نبرد تمام عیار عراق و اردن باقضاوت فغانی

با شگفتی سازی تاجیکستان و حذف امارات، حالا تمام نگاه‌ها متوجه نبرد دیدنی عراق واردن با قضاوت علیرضافغانی است.

جام ملت‌ها در این دوره با شگفتی های بیشماری رو به رو است. دیشب تاجیکستان با هدایت پتار شگرت  کروات کاری بزرگ صورت داد.

بازیکنان متعصب و جنگنده تاجیک در یک جدال دیدنی، تیم متمول و تدارک دیده امارات را از پیش رو برداشتند.

بنتو و شاگردانش باور نداشتند که این چنین اسیر هنرنمایی تاجیک ها شوند و با دست خالیدوحه را ترک کنند. وحدت هنانوف جدا از رهبری خط دفاع، بهترین بازیکن تیمش هم بود .

آنها در ضربات پنالتی حریف را شکست دادند و با شایستگی به مرحله بعدی صعود کردند.استرالیا هم در یک‌پیکار ساده اندونزی را با چهار گل شکست داد.استرالیا در مرحله بعدی با برنده دیدار کره و عربستان رقابت خواهد داشت.امروز قطر با فلسطین جدال دارد .اما تمام نگاه‌ها متوجه نبرد اردن با عراق خواهد بود.

عراق با برد مقابل ژاپن شگفتی ساز شد.

آنها با هدایت خسوس کاساس و بهره بردن از مهاجمانی موثر از جمله آیمن حسین و مهند علی و علی جاسم در حد مدعی نشان داده اند.عراقی ها پس از عبور از دوره گذار حالا دارای تیمی شکیل و یکدست شده اند.

سعد ناطق، امجد عنوان و علی الحمادی از دیگر نفرات خوب عراق هستند.در آن سوی میدان باید به حضور ایده آل تیم اردن هم اشاره داشت.حسین عموته مربی کاردان اردن با دستیارانش،تیمی متحد و با انگیزه را روانه جام ملت‌ها کرده اند.دوندگی و جنگندگی اردنی ها در مصاف با کره همه را مبهوت کرد.

موسی التعمری،یزان النعیمات،علی علوان و احسان حداد بازیکنان مستعد و کارگشای عموته در فاز دفاع و خط میانی هستند.

یقینا این نبرد دیدنی با جنگهای تن به تن و حواشی بسیاری در داخل زمین و سکوها همراه خواهد بود .این موضوع کار قضاوت فعانی را سخت خواهد کرد.

اردنی ها برای مهار آیمن حسین، مهند علی و علی جاسم در خط حمله باید تدابیر خوب دفاعی داشته باشند.

اردنی ها هم در بازیهای گذشته در ضد حملات وضربات ایستگاهی خطرناک‌نشان دادند.اعتقاد دارم این نبرد نزدیک و پرحاشیه با حساسیت مضاعف هواداران دو تیم روبرو خواهد شد و عراق در صورت پیروزی به مدعی اصلی  جام‌ مبدل می شود.

نویسنده: احمد میرزاییان