پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گناه هواداران استقلال و پرسپولیس چیست؛

اختلافات بلای جان دوتیم پایتخت

این روزها اخبار ناامید کننده، اختلافات همیشگی و تصمیمات سلیقه ای بدجوری اساس کار دو تیم پرهوادار پایتخت را مختل و به بیراهه برده است.

مصاحبه تند و آتشین جواد نکونام و بیان نکات مهمی از اوضاع نامساعد باشگاه استقلال بار دیگر نشان داد که او و خطیر مشکلات اساسی دارند.

نکونام به وضوح از کم کاری و حرکات‌پشت پرده خطیر گفت و تصریح کرد: مدیریت باشگاه برای تقویت تیم قدم برنداشته و پشت او را خالی کرده است.

آبی ها پس از مصدومیت عجیب یامگا بدجوری آسیب روحی دیدند. این بازیکن با اخلاق و تاثیر گذار نیم فصل را از دست داد. خطیر در خصوص جذب بازیکنان جدید و درخواست های نکونام اقدام موثری انجام نداد. به همین جهت نکونام با اردوی خارجی مخالفت کرد.

نکونام در بیان دلایل مخالفت‌ با اردوی خارجی گفت: قرار بود چند بازیکن جدید بگیریم و با تمرینات مستمر آنها را با نفرات فعلی هماهنگ کنیم. حالا که نتوانسته ایم بازیکنی جذب کنیم اردوی خارجی به چه کار می آید؟

گفتنی است استقلال تنها سیلوا را جذب کرده و ادعای خطیر درباره به خدمت گرفتن جهانبخش و قلی زاده در حد حرف بوده است. جدا شدن ابهام آمیز سعید مهری هم با واکنش نکونام در مصاحبه اخیرش رو به رو شد. او تهاجم بی وقفه ای بر علیه خطیر داشت. به نظر می رسد ادامه همکاری خطیر و نکونام در دور برگشت با مخاطراتی همراه باشد و یکی از این دو از عرصه مدیریت خارج شوند.

در اردوی پرسپولیس و رقیب سنتی آبی ها هم خبرهای خوبی شنیده نمی شود. درویش هم با چالش جدی در باشگاه رو به رو می باشد.

با جدا شدن یحیی و بی نتیجه ماندن مذاکرات با ‌برانکو، شرایط سنگینی در اردوی قرمزها حاکم شد. دو عضو هیات مدیره استعفا دادند. سرلک و عمری به دلیل شرایط سربازی از لیست خارج شدند.

وعده درویش در باره مذاکره مجدد با برانکو و دیگر مربیان خارجی بی نتیجه ماند. اعلام اوسمار به عنوان سرمربی قرمزها با مخالفت هواداران مواجه شد.

برخی از دلال‌ها و واسطه ها هم به این اختلافات دامن زدند چون منافع آنها در خطر افتاده بود.

اردوی پرسپولیس در دبی و بازی تدارکاتی با الاهلی و شکست ۵ بر صفر به مذاق هواداران خوش نیامد و آنها را به آینده نا امید کرد. گفته می شود یکی دو مربی دیگر کنار اوسمار  قرار خواهند گرفت.

البته سید جلال حسینی هم مطالباتی دارد. او انتظار داشت سکان هدایت تیم به او سپرده شود. غیبت سید جلال در تمرینات اولیه باشگاه هم معنا دار بود.

پرسپولیس با جذب آل کثیر و عبدالکریم حسن تا حدودی اوضاع دفاع و خط حمله اش را ترمیم کرد اما هواداران از شرایط فنی باشگاه رضایت ندارند.

به لحاظ تخصصی حضور مربی جدید خارجی در برهه کنونی به سود قرمزها نبود. تنها برانکو به جهت شناخت قبلی به کار آنها می آمد که او هم‌ جواب منفی داد. باید دید اوسمار توانایی هدایت اصولی تیم را دارد و چه نفراتی در کنار او قرار خواهند گرفت.

در کنار این موضوعات فنی باید اعتراف کرد، مشکلات مالی، محدودیت منابع و دیون تلنبار شده دو باشگاه آزار دهنده شده است.

معلوم نیست با این مطالبات سنگین و عدم پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان، قرمز هاو آبی ها چگونه دور برگشت را آغاز خواهند کرد؟

نویسنده: احمد میرزاییان