چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

فریاد شیران: تغییرات در ورزش لازم است اما...

چند تغییر در کابینه وزارت ورزش تعبیرات زیادی در پی دارد، اینکه هنوز انتظارات جامعه ورزش برآورده نشده است.

نادر فریاد شیران که از مدیران و استخوان خرد کرده های سازمان تربیت بدنی و ورزش کشور است در خصوص اوضاع و احوال کنونی ورزش در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: برای اصلاح مدیریت ابتدا باید طرح و برنامه داشت. ضعف ها را شناخت و برای رفع معضل مدیران لایق و کارآمد را به خدمت گرفت.

فریاد شیران افزود: پس از گذشت شش ماه از حضور جناب آقای هاشمی و انتظار طولانی کارشناسان و اهالی ورزش بالاخره روز گذشته چند مهره جابه جا شدند و تغییر کردند.

این تغییرات لازم و ضروری بود اما سوال مهم این است، اگر با این تغییرات، تحولی ایجاد نشد چه باید کرد؟ 

با این انتخاب ها و جا به جایی ها و رفتن یامین پور و پولادگر که یک امر بدیهی و لازم بود و ما قبلاً آن را پیش بینی کرده بودیم، باید دید نفرات جدید چه توانایی و ظرفیتی دارند.

به صراحت می گویم: با روی کار آمدن اسبقیان و سینا کلهر تحول و پیشرفتی در دو معاونت بسیار مهم و اساسی وزارت ورزش و جوانان ایران رخ نخواهد داد. این دو در معاونت فرهنگی و توسعه ورزشهای همگانی و فدراسیون جانبازان و معلولین و حتی در دفتر مشترک فدراسیون کدام اقدام زیر بنایی و قابل تامل را انجام دادند؟

این نفرات براساس کدام رزومه و عملکرد مثبت ترفیع درجه گرفته و ارتقا شغلی یافته اند؟ عملکرد این دو نفر کاملاً مشهود است اگر غیر از این است به مردم  گزارش بدهند!

اسبقیان جانشین مردی شد که فدراسیون جانبازان و معلولین را به جهانیان شناساند.

جناب محمود خسروی وفا را می گویم که از مسابقات آسیایی دهلی نو میشناسم. یعنی چهل سال بیشتر او بود که در فدراسیون جانبازان و معلولین تحول ایجاد کرد و شما بفرمایید چه آورده ای برای جانبازان و معلولین بعداز رفتن جناب خسروی وفا به ارمغان آوردید؟

جناب وزیر محترم ورزش و جوانان ایران  متاسفانه با این تغییرات شما ره به جایی نخواهید برد. کاش اتاق فکری از بزرگان و امتحان پس داده های ورزشی داشتید و با مشورت با امثال عالیجنابان: هاشمی طبا، فائقی، تقدسی نژاد، کاشفی، رضوی و مایلی کهن و اهالی ‌مجرب رسانه افراد شایسته تری را در این جایگاه بسیار مهم و استراتژیک انتخاب می کردید.

این مسائل را از سر دلسوزی بیان می کنم. ما پوست و گوشت و استخوانمان را با  ورزش سرشته اند.

اگر ورزش و مدیریت آن را جدی بگیریم، در واقع مسائل کلی کشور، سلامت جامعه و آینده نسل جوان را تضمین کرده ایم، والا به بیراهه رفته ایم.

تحریریه البرز ورزشی