چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
ارزیابی داور ایرانی بازی عراق – اردن

عسگری: فغانی قانون فیفا را اجرا کرد

فغانی در بازی شب گذشته قانون را اجرا کرد و به عنوان یک قاضی موفق زمین مسابقه دو تیم عربی ترک کرد.

حسین عسگری، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال و داور بین المللی در ارزیابی قضاوت علیرضا فغانی به البرز ورزشی گفت: او با اجرای صحیح قوانین برای فوتبال ایران آبروداری کرد، او مانند همه داورانی که تا مرحله یک هشتم جام ملت ها پیش آمده اند نمره قبولی از کمیته داوران آسیا گرفته است.

عسگری درباره اخراج بازیکن عراقی از زمین بازی نیز گفت: ویدیو چک و نصب دستگاه های صوتی و تصویری در اطراف زمین فوتبال به داوران کمک می کند تا قوانین فنی و فیر پلی را بهتر اجرا کند و بازیکن عراقی به دلیل رفتار ناشایست مقابل تماشاگران حریف طبق قوانین فیفا عمل کرد و اخراج بازیکن اردنی نیز دقیقا به همین طریق صورت گرفته است.

دوستداران فوتبال محرومیت آل کثیر را در مسابقات لیگ قهرمانان به یاد دارند، او فقط به دلیل یک حرکت که جنبه خطا فنی نداشت محروم شد و دو بازیکن اخراجی شب گذشته نیز در تحقیر حریفان اقدام نا به جایی داشته اند.

عسگری در پاسخ به پرسش البرز ورزشی که چرا کوبل داوری ایرانی متشکل از علیرضا ایلدروم، مسعود قاسمی و موعود بنیادی بعد از یک قضاوت به کشور بازگشته اند گفت: کنفدراسیون آسیا داوران را براساس عملکرد آنها انتخاب می کند و احتمالا از نحوه قضاوت داوران ایرانی رضایت نداشته است، درحال حاضر ما فقط یک ایرانی به نام علیرضا فغانی را داریم که عالی قضاوت می کند اما پشتوانه ای برای جایگزینی وی تربیت نکرده ایم، تازه فغانی اگر دو تیم ایران و استرالیا را مقابل همدیگر قرار بگیرند به دلیل دو ملیتی بودن نمی تواند داوری کند.

عسگری با اظهار امیدواری از اینکه تیم فوتبال ایران بتواند در ادامه جام ملتها باشد و به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند افزود: موفقیت تیم ملی فوتبال نه تنها مردم را خوشحال می سازد بلکه باعث می شود این ورزش پرطرفدار که در کشور ما دگرگون شده و تحرک و شور تازه ای در این ورزش به وجود آورد.

گفت و گو: حسن امامقلی