چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
سوریه را نباید دست کم گرفت؛

طارمی و آزمون برگ برنده تیم ایران

تیم ما با هنرنمایی و آزمون و طارمی در خط حمله و حفظ شاکله تیمی برای حذف سوریه تدابیر ویژه ای دارد.

امروز همه نگاه‌ها متوجه نمایش ایران با سوریه است. اغلب کارشناسان و رسانه ها از زوج خط حمله ایران می گویند.

هکتور کوپر مربی کار بلد سوریه در دیدارهای مقدماتی با ازبکستان به تساوی رسید. هند را با گل خرییین  مهاجم کهنه کار خود شکست داد و در برایر استرالیا با یک گل شکست خورد.

سوریه تیمی سختکوش و دونده است. شیوه بازی آنها به شدت تابع قدرت بدنی و فاز دفاعی است. آنها در مصاف با تیم ما یقینا پوشش دفاعی و دولایه را اتخاذ خواهند کرد تا دو مهاجم ما را مهار کنند.

رمضان و الیاس دو بازیکن اثر گذار هکتور کوپر در مرکز میدان هستند. بازگشت عمر خرییین از بند مصدومیت و حضور در خط حمله سوریه را باید مهم برشمرد.

مدافعان ما برای مهار او باید مراقبت بیشتری داشته باشند. در دیدار با امارات قائدی و قلی زاده را به عنوان دو بال کناری آماده و سرپنجه دیدیم.

بردن بازی به کناره ها و ایجاد فضای حیاتی برای مانورهای طارمی را باید تاکتیک ویژه قلعه نویی برشمرد. آزمون جدا از قدرت سرزنی و تحرک موثر در عمق دفاع سوریه، با طارمی همخوانی خوبی دارد.

در مرکز میدان عزت الهی نقش محوری دارد. در بازی سازی و تغذیه مهاجمان هم وظایف خطیری به قدوس محول شده است. در غیاب کنعانی و مصدومیت مجید حسینی شاید زوج شجاع و چشمی در دفاع مرکزی قرار بگیرند و رضاییان و حاج صفی دو بال کناری باشند. بیرانوند را هم باید محور دفاعی و بازیکن تاثیر گذار دانست.

تیم ما با این نفرات کلیدی و داشتن ذخیره هایی مطمئن از جمله جهانبخش، مغانلو، اسدی، محبی و انصاری فرد می تواند در وقت دوم نیرو و توان بیشتری در زمین ایجاد کند و با برتری در فاز تهاجمی، سوریه را از پیش رو بردارد.

همانطور که در طلیعه مطلب اشاره شد، نباید سوریه را دست کم گرفت، انتقال اصولی توپ به‌ فاز تهاجمی و کارهای ترکیبی در عمق دفاع سوریه کلید فتح بازی است البته از ضد حملات سوریه نباید غافل بود.

آنها در مصاف با استرالیا و ازبکستان به شدت در ضد حملات خطرناک نشان دادند. این حربه حریف را باید با پوشش درست و برگشت مدافعان کناری خنثی کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان