پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

مانچینی هم عربستان را نجات نداد!

عربستان هم به سرنوشت عراق، امارات و... دچار شد و فقط مانده اند که بحرین باید با تیم تکنیکی ژاپن بازی کند و قطر هم که با تاجیکستان بازی دارد.

امروز شاید آخرین ایستگاه تیم های عربی در لیگ ملت های آسیا باشد، تیم های ثروتمندی که مربی های مطرحی را هم استخدام کرده اند.

بدون تردید نقش مربیان غیرقابل انکار است اما مانچینی که با منچستر سیتی قهرمان لیگ انگلستان شده بود دیشب با ضربات پنالتی کره ای ها عربستان را به وادی نابودی کشاند و این درحالی بود که شاهد شاهکار دروازه بان کره در مهار پنالتی ها بودیم.

این واقعیت نشان می دهد که مربیان بزرگ هم بدون داشتن نیرو های انسانی نمی توانند معجزه کنند وگرنه مانچینی به روایتی جز شش مربی گران قیمت دنیا است البته درباره فوتبال تیم های عربی یک واقعیت وجود دارد و آن اینکه کند و با تعلل بازی می کنند و چشم به ضد حمله می دوزند درصورتی که فوتبال سرعتی و تاکتیکی چشم بادامی های ژاپن و کره جنوبی واقعا دلپذیر است.

آنها همچنان خستگی ناپذیر تا دقایق آخر امیدوارانه بازی می کنند فوتبال برای آنها 90 دقیقه است و دو برابر زمان قانونی در مستطیل سبز می دوند.

خداوند را سپاس می گوییم که سرزمین زیبای ایران عزیز ما از لحاظ داشتن نیرو های جوان سرآمد آسیا است و ما همیشه به این استعداد های درخشان پارسی افتخار کرده ایم با این برداشت امیدوار هستیم که امشب قلعه نویی و یارانش تیم سوریه را شکست بدهند و تنها تیم منطقه باشند که برای قهرمانی باید به استقبال رقبای شرق آسیا و اقیانوسیه بروند.

انتظار بعیدی نیست کافی است که تیم از لحاظ روانی و تاکتیکی تجهیز شود و به آنچه که شایسته ورزش کشور ما است دست پیدا کند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی - دوحه